کدخبر: 587 یکشنبه، 20 تیر 1400 - 14:18 587 پرینت خبر
اکبر افتخاری، مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری:

توسعه مرکز داده با کمترین هزینه اجرا شد

image

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت : توسعه مرکز داده صندوق بازنشستگی کشوری با کمترین هزینه ممکن اجرا شد.

به گزارش روشنای راه، اکبر افتخاری در یادداشتی در صفحه اینستاگرام خود تاکید کرد: ادامه کار مرکز داده صندوق بازنشستگی با شرایط پیشین امکان پذیر نبود و این طرح با تحمیل حداقل هزینه ممکن اجرایی شد.

وی با بیان اینکه «از جمله طرح‌های سه‌گانه‌ای که روز پانزدهم تیرماه با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در صندوق بازنشستگی کشوری به بهره‌برداری رسید، طرح توسعه مرکز داده بود»، افزود: این طرح از آن‌رو حایز اهمیت است که قبلا سرورهای صندوق در وضع نامطلوبی قرار داشتند و ادامه کار در شرایط پیشین امکان‌پذیر نبود. این مشکلات به طور خلاصه عبارت بودند از: رویکرد مجازی‌سازی به جای استفاده از سرورهای فیزیکی به دلیل کمبود فضای مناسب؛ نوسانات شدید و مکرر برق شهری در فصول پر مصرف؛ تراکم و اختلاط فیزیکی تجهیزات برقی، زیرساخت شبکه و رک‌های سرور؛ سیستم نامناسب سرمایشی اتاق سرور؛ نبود سیستم استاندارد اعلام و اطفای حریق؛ و نیز، مشکلات ظرفیتی در نگهداری اطلاعات با توجه به افزایش تراکنش‌ها و استقرار سامانه‌های الکترونیکی صندوق.

وی ادامه داد: به همین علت، از پاییز سال گذشته، توسعه مرکز داده صندوق در دستور کار قرار گرفت و فضای مناسبی به اجرای این طرح اختصاص پیدا کرد. این پروژه در سه فاز بازسازی ابنیه، اجرای تأسیسات و توسعه زیرساخت به اجرا رسید و در مجموع، چارچوب‌ها، اصول و روش مدیریت حوزه‌های مختلف طرح به شکلی سامان یافت که امکان دستیابی به زیرساختی امن، مطمئن و استاندارد ایجاد شود.

افتخاری با تاکید بر اینکه «کلیه عملیات طرح توسعه با تحمیل حداقل هزینه ممکن صورت پذیرفت» نوشت: کوشش شد که از تجهیزات موجود استفاده حداکثری و بهینه به عمل آید و صندوق بازنشستگی کشوری برای سال‌ها از ثمرات اجرای این طرح بهره‌مند خواهد بود.

 

منبع: خبرگزاری ایرنا

آخرین اخبار
پایگاه خبری شهروندالبرز
پایگاه خبری نوژان نیوز
مؤلف نیوز
پایگاه خبری ویدانیوز