کدخبر: 586 یکشنبه، 20 تیر 1400 - 14:15 586 پرینت خبر
حسن عزیزی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه:

خانه خلاق کرمانشاه فرصتی برای اشتغال و درآمدزایی پایدار است

image

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه ابراز امیدواری کرد که از طریق خانه خلاق کرمانشاه، فرصت‌های شغلی و درآمدزایی پایدار برای همه گروه‌های جمعیتی به ویژه زنان، جوانان بیکار، حاشیه‌نشینان و کم‌توانان فراهم آید.

به گزارش روشنای راه، «حسن عزیزی» با اشاره به برگزاری نمایشگاه ویژه صنایع خلاق کرمانشاه که به همت خانه خلاق استان کرمانشاه در محل حمام حاج شهبازخان برگزار شد، افزود: خانه خلاق کرمانشاه، تنها یک مرکز برای شکوفایی صنایع دستی نیست و دامنه تاثیر گذاری آن بسیار فراگیر و موثر است و در هدف گذاری کلان خود، به توسعه پایدار اقتصادی می رسد.

وی ادامه داد: خانه خلاق کرمانشاه نخستین خانه خلاق در کشور است که براساس طرح سازمان توسعه صنعتی ملل متحد، همکاری و پشتیبانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و پشتیبانی استانداری و ادارات کل مرتبط استانی شکل گرفته است.

عزیزی افزود: خانه خلاق کرمانشاه، مروج فرهنگ و گردشگری در منطقه خواهند بود و توسعه اقتصادی و اجتماعی را در همه مسائل به همراه خواهد داشت، ضمن آنکه نوآوری و خلاقیت را در جوامع توسعه می دهد و جامعه را برای تولید ثروت پایدار و مشارکت توانمند می سازد.

وی با اشاره به اهمیت توسعه صنایع خلاق گفت: صنایع خلاق درون زا و برون گرا و متکی بر فرهنگ بومی است که می تواند با هزینه های پایین در قیاس با صنایع دیگر، اشتغال ایجاد کند و محصولات دانش بنیانی با ارزش افزوده بالا به دنیا عرضه کند.

به گفته مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه، خانه های خلاق در دنیا یک اکوسیستم منحصر به فرد از منابع، الهامات، فرصت‌های همکاری و رشد ایده، فرصت های کسب و کار، شبکه سازی و رشد خلاقیت هستند که در آن گروه‌های متنوع با یکدیگر متصل می‌شوند، از هم الهام می گیرند و توانمند می شوند تا بهترین تولیدات خود را در هر مرحله‌ای که هستند ارائه دهند.

نرخ بیکاری استان کرمانشاه در سال ۹۹ از سوی مرکز آمار ایران، ۱۴.۹درصد اعلام شد.

استان کرمانشاه با وسعت حدود ۲۵ هزار کیلومتر مربع، ۱.۵ درصد از مساحت کل کشور (هفدهمین استان) را به خود اختصاص داده و شامل ۱۴ شهرستان، ۳۵ شهر و ۸۶ دهستان است.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت بیش از یک هزار واحد تولیدی و صنعتی دارد که بیش از ۳۰ هزار نفر در این واحدها مشغول به کار هستند.

 

منبع: خبرگزاری ایرنا

آخرین اخبار
پایگاه خبری شهروندالبرز
پایگاه خبری نوژان نیوز
مؤلف نیوز
پایگاه خبری ویدانیوز