کدخبر: 572 چهارشنبه، 16 تیر 1400 - 14:33 572 پرینت خبر
سعید مشهدی، نائب رئیس مجمع ناشران دیجیتال اسلامی:

ایران برای ورود به حوزه‌های جهانی اقتصاد دیجیتال آمادگی دارد

image

نایب رییس مجمع ناشران دیجیتال اسلامی با تاکید بر آمادگی ایران برای ورود به حوزه‌های جهانی اقتصاد دیجیتال، گفت: ارائه محصولات و دستاوردهای ارزشمند متخصصان حوزه فضای مجازی ایران به دیگر کشورها می‌تواند از مهمترین‌ کارکردهای جشنواره رسانه‌های دیجیتال باشد.

به گزارش روشنای راه، نایب رییس مجمع ناشران دیجیتال اسلامی با تاکید بر آمادگی ایران برای ورود به حوزه‌های جهانی اقتصاد دیجیتال، گفت: ارائه محصولات و دستاوردهای ارزشمند متخصصان حوزه فضای مجازی ایران به دیگر کشورها می‌تواند از مهمترین‌ کارکردهای جشنواره رسانه‌های دیجیتال باشد.

سعید مشهدی با اشاره به تغییرات در حوزه‌های پلتفرمی، کمک به معرفی پلتفرم و محتوای فاخر تولید داخل، را از دیگر کارکردهای جشنواره‌هایی چون رسانه‌های دیجیتال عنوان کرد.

وی با تاکید بر اینکه کشور ما ظرفیت تولید محتوای ارزشمند و خاص در حوزه فضای مجازی را دارد افزود: به همت متخصصان دیجیتال ایرانی، در تولید محتوای فاخر فارسی بین اندک کشورهای فارسی‌زبان جهان سرآمد هستیم. این در حالی است که کشورهای پرتعداد عرب زبان در تولید محصولات فاخر، نرم افزارها و محتوای فضای مجازی توفیقاتی نداشته‌اند.


مشهدی با بیان اینکه ایران آمادگی بالایی برای ورود به حوزه‌های جهانی اقتصاد دیجیتال را دارد تاکید کرد: باید این ظرفیت را به روز نگه داشته و به دیگران نشان دهیم.

کارکرد دوازدهمین جشنواره رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌تواند معرفی پلتفرم‌هایی با قابلیت صادرات محتوایی باشد که یقینا درآمد ارزی قابل توجهی برای کشور خواهند داشت.

نایب رییس مجمع ناشران دیجیتال اسلامی شناسایی افراد توانمند، شناسایی محصولات و خدمات ارزشمند و معرفی این خدمات به سایر کشورهای جهان به همراه ایجاد و افزایش هم‌افزایی بین تولیدکنندگان محتوا را در سایه برگزاری جشنواره رسانه‌های دیجیتال میسر دانست.
دوازدهمین جشنواره ملی رسانه‌های دیجیتال به عنوان بزرگترین رویداد شناسایی و معرفی آثار و فعالان فرهنگی، هنری و رسانه‌ای دیجیتال که همزمان با عید فطر (۲۳ اردیبهشت) آغاز به کار کرد، امسال برای نخستین‌بار همه فرآیندهایش در بستر فضای مجازی برگزار می‌شود.
صاحبان بسترهای تولید و نشر، نرم‌افزارهای تلفن همراه، بازی‌های رایانه‌ای و محتواهای دیجیتال می‌توانند با مراجعه به سامانه www.platzaar.ir در این جشنواره شرکت کنند.

 

منبع: خبرگزاری ایرنا

آخرین اخبار
پایگاه خبری شهروندالبرز
پایگاه خبری نوژان نیوز
مؤلف نیوز
پایگاه خبری ویدانیوز