کدخبر: 564 چهارشنبه، 16 تیر 1400 - 13:30 564 پرینت خبر
اصغر نورالله زاده، مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید:

۱۳ هزار میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی در کشور پرداخت شد

image

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید گفت: ۱۳ هزار میلیارد تومان در هشت سال فعالیت دولت تدبیر و امید برای طرح های اشتغالزایی کشور هزینه شده است.

به گزارش روشنای راه، اصغر نورالله زاده اظهار داشت: نزدیک به ۸۵۰ هزار فرد یا طرح مشارکتی از تسهیلات صندوق کارآفرینی امید در طول هشت سال گذشته تاکنون در مقیاس خرد و کلان برای اشتغالزایی استفاده کردند.

وی افزود: بخشی از این طرح ها در طول این سال ها نیازمند حمایت و پشتیبانی مالی بودند که صندوق نیز با تمام توان بمنظور تثبیت شغل و حمایت از رونق اقتصادی در راستای تامین مالی تمام توان خود را بکار گرفت.

نورالله زاده با بیان اینکه حفظ میزان اشتغال موجود و ارتقا آن مهم ترین هدف صندوق کارآفرینی امید است، یادآور شد: در این مدت علاوه بر افزایش تولید تلاش کردیم که میزان اشتغالزایی را نیز افرایش دهیم.

نورالله زاده اضافه کرد: حدود یک میلیون نفر در طول هشت ساله گذشته تحت پوشش اعتباری صندوق کارآفزینی امید قرار گرفته اند که این رقم در سال‌های آینده نیز افزایش می یابد.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید تاکید کرد: تامین مالی طرح های خرد و کلان به ویژه در مناطق کم برخوردار و محروم هر چند با حجم کم بیشترین بازخورد را دارد و منجر به توسعه هر منطقه می شود.

وی تاکید کرد: قانون تامین مالی اشتغال پایدار روستایی از سال ۹۷ تصویب شد و از هم زمان کار خود را در راستای حمایت از طرح های خرد در مناطق کم برخوردار آغاز کردیم که نمود عینی این طرح ها  بهره برداری از مهم ترین کارگاه تولیدی گیاهان دارویی در روستای گل زرد شهرستان دره شهر بود.

نورالله زاده بیان کرد: هر طرحی که دارای مزایای رقابتی در مناطق کم برخوردار باشد،  در اولویت نخست صندوق کار آفرینی امید برای تامین مالی، حمایت و پشتیبانی قرار خواهد گرفت.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید در خصوص تجهیز منابع طرح های اشتغالزایی در کشور نیز افزود: صندوق کار آفرینی برای تسریع و بهره وری بیشتر طرح ها با دستگاه ها و نهادها عمومی متولی تامین مالی و یا حوزه‌ها کسب و کار قرارداد مشارکتی منعقد کرده است.

شرکت در چهارمین نشست شورای هماهنگی مدیران دستگاه های تابعه تعاون، کار و رفاه اجتماعی، دیدار با استاندار ایلام، افتتاح طرح مشارکتی کشت و فرآوری گیاهان دارویی شهرستان دره شهر روستای گل زرد، افتتاح  صندوق شهرستان بدره، افتتاح نمادین۱۲۰۰ طرح(موضوع تفاهنامه صندوق کارآفرینی امید با بنیاد برکت) و حضور در گفت و گو زنده ویژه خبری صداوسیمای مرکز ایلام از مهم ترین برنامه های سفر روز گذشته نوراله زاده به استان ایلام است.

 

منبع: خبرگزاری ایرنا

آخرین اخبار
پایگاه خبری شهروندالبرز
پایگاه خبری نوژان نیوز
مؤلف نیوز
پایگاه خبری ویدانیوز