کدخبر: 557 دوشنبه، 14 تیر 1400 - 13:14 557 پرینت خبر

عذرخواهی سخنگوی صنعت برق از مردم به دلیل خاموشی‌ها

image

سخنگوی صنعت برق با اشاره به خاموشی‌های شب گذشته، از مردم بابت بروز این مشکل عذرخواهی کرد.

به گزارش روشنای راه، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر)، «مصطفی رجبی‌مشهدی» درباره دلایل خاموشی های خارج از برنامه شب گذشته افزود: به منظور حفظ پایداری شبکه، رله‌های فرکانسی به‌کار گرفته شده است و هنگامی که تراز تولید و مصرف از حد استاندارد فراتر رود و امکان کنترل مصرف وجود نداشته باشد، این رله‌ها به صورت خودکار به‌کار افتاده و برق تعدادی از مشترکان را قطع می‌کند.

وی با عذرخواهی از مشترکان به دلیل بروز این‌گونه خاموشی‌های خارج از برنامه، ادامه‌داد: در صورتی که رله‌های فرکانسی به درستی عمل نکنند، شاهد خاموشی گسترده ای در کشور خواهیم بود و به همین دلیل به این رله ها برای حفظ پایداری شبکه برق کل کشور نیازمندیم.

سخنگوی صنعت برق  با بیان این‌که سه روز بسیار گرم را پیش رو داریم، اظهار داشت: دیروز نیاز مصرف برق به  ۶۵ هزار و ۹۰۰ مگاوات رسید که تاکنون در صنعت برق سابقه نداشته است، اما با توجه به گرمای پیش رو احتمال اینکه این میزان حتی از ۶۶ هزار مگاوات نیز فراتر رود، وجود دارد.

رجبی‌مشهدی با اشاره به این که نیروگاه های کشور توان تولید بیش از ۵۵ هزار مگاوات را ندارند، خاطرنشان کرد: هم اکنون شاهد فاصله ۱۱ هزار مگاواتی تولید و مصرف برق هستیم که این میزان فاصله تولید و مصرف را باید با فعالیت ها و برنامه های جابه‌جایی بار صنایع و مشترکان عمده پر کنیم و اگر امکان‌پذیر نباشد، ناچار از اعمال خاموشی خواهیم شد.

وی در عین حال تاثیر راهکارهای مدیریت مصرف را در جلوگیری از بروز خاموشی بسیار مهم  عنوان کرد و گفت: در صورتی که مشترکان از سایه‌بان برای کولرهای آبی استفاده و از دور کند این نوع کولرها بهره بگیرند، شاهد کاهش ۲ هزار مگاواتی مصرف برق خواهیم بود.

سخنگوی صنعت برق همچنین خاطرنشان‌کرد: اگر دمای کولرهای گازی در کشور به جای ۱۸ روی ۲۵ درجه تنظیم شود، شاهد کاهش پنج‌هزار مگاواتی مصرف برق خواهیم بود.

وی گفت: با هر یک درجه افزایش درجه ترموستات کولر گازی، سه‌درصد از مصرف برق این نوع کولرها کم می‌شود.

 

منبع: خبرگزاری ایرنا

آخرین اخبار
پایگاه خبری شهروندالبرز
پایگاه خبری نوژان نیوز
مؤلف نیوز
پایگاه خبری ویدانیوز