کدخبر: 548 شنبه، 12 تیر 1400 - 13:58 548 پرینت خبر
جمال هادیان، رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات:

انتشار جلد دوم تاریخ شفاهی وزارت ارتباطات

image

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از انتشار جلد دوم تاریخ شفاهی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات خبر داد.

به گزارش روشنای راه، «سید جمال هادیان زواره»  در حساب کاربری خود در توییتر با اعلام این خبر نوشت: گاهی در میان انبوه اخبار روزمره، خبر به ثمر رسیدن یک کار درست، مایه امید و خوشوقتی است.
وی افزود: جلد دوم تاریخ شفاهی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات منتشر شد و این مجلد تا جلد دهم به معاونان اسبق وزارت ارتباطات اختصاص دارد.
تاریخ شفاهی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، مجموعه‌ای است که با ایده و اهتمام مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات در ده جلد برای انتقال تجربیات مسئولان پیشین این وزارتخانه به سرانجام رسیده است.
ضبط و تدوین تاریخ شفاهی از دو سال پیش آغاز شد و در مجموع ۴۵ وزیر و معاون وزیر شاغل بعد از پیروزی انقلاب در ادوار مختلف روبروی دوربین تاریخ شفاهی قرار گرفتند. حاصل این تلاش دوساله ۱۰ جلد کتاب و ۲۰ مستند تلویزیونی است که تاکنون دو جلد کتاب و سه مستند منتشر شده است و به‌تدریج تمامی مجلدات و مستندهای تصویری منتشر خواهد شد.
نخستین جلد از مجموعه ۱۰ جلدی تاریخ شفاهی وزارت ارتباطات اسفند سال گذشته با حضور «محمدجواد آذری جهرمی» وزیر ارتباطات، «احمد مسجد جامعی» عضو شورای اسلامی شهر تهران، «سید محمود دعایی» مدیرمسئول روزنامه اطلاعات و «نصرالله جهانگرد» دستیار ویژه رئیس‌جمهوری در دولت الکترونیک در محل انتشارات خانه فرهنگ و هنر گویا رونمایی شد.
جلد دوم این مجموعه به فرازهایی از دانش و تجربیات مدیریتی محمدحسن انتظاری، حسین شهاب‌الدین و احمد بیدآبادی که از معاونان و مدیران ارشد وزارتخانه در ادوار گذشته بودند اختصاص دارد.
محمدحسن انتظاری رئیس مرکز تحقیقات مخابرات در دهه ۶۰ بود. تولید سوییچ‌های تلفن دیجیتالی در کشور در زمان مدیریت وی انجام شد. انتظاری همچنین مدیر پروژه ماهواره مصباح بود؛ پروژه‌ای که در زمره نخستین تلاش‌های محققین کشور برای تولید ماهواره در کشور محسوب می‌شود. او همچنین دبیر سابق و عضو شورای عالی فضای مجازی بود.
حسین شهاب‌الدین در زمان وزارت غرضی، معاون مخابراتی وزارت پست، تلگراف و تلفن و مجری تأسیس فرودگاه پیام بود. او همچنین مجری طرح موبایل و طرح دیتا بود و در زمان مدیریت شهاب‌الدین، برای نخستین بار موبایل و دیتا در کشور ایجاد و راه‌اندازی شد.
احمد بیدآبادی هم از مدیران مرکز تحقیقات مخابرات ایران در دهه ۶۰ بود و سپس در بخش خصوصی به فعالیت‌های خود ادامه داد. او در دهه ۶۰ و در مرکز تحقیقات مخابرات برای اولین بار اقدام به تولید کامپیوتر در ایران کرد که به کامپیوترهای لاله معروف بودند. بیدآبادی سپس به‌عنوان فعال بخش خصوصی نقش مهمی در ورود اینترنت به کشور داشت.

 

منبع: خبرگزاری ایرنا

آخرین اخبار
پایگاه خبری شهروندالبرز
پایگاه خبری نوژان نیوز
مؤلف نیوز
پایگاه خبری ویدانیوز