کدخبر: 546 پنجشنبه، 10 تیر 1400 - 13:58 546 پرینت خبر
جواد موسوی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی:

راه‌اندازی تورهای گردشگری شهری برای زائران مشهد ضروری است

image

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خراسان رضوی بر ضرورت راه‌اندازی تورهای گردشگری شهری برای زائران بارگاه منور حضرت ثامن‌الحجج (ع) و گردشگران استان تاکید کرد.

به گزارش روشنای راه، سیدجواد موسوی در دیدار با پیشکسوتان و اعضای هیات مدیره و فعالان دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری استان افزود: تا قبل از شیوع ویروس کرونا سالانه بیش از ۳۰ میلیون زائر برای زیارت به مشهد سفر می کردند اما با آثار هویتی، تاریخی و فرهنگی مشهد آشنا نمی‌شدند.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خراسان رضوی ادامه داد: در معرفی آثار هویتی و فرهنگی مانند واقعه «زنان نوغان» و جاده ولایت غفلت شده است و لازم است این گونه موارد به عنوان برنامه‌ جانبی و مکمل زیارت، برای زائران و گردشگران تدارک دیده شود.

موسوی به فعالیت‌های سنتی حوزه زیارت و گردشگری مشهد اشاره کرد و گفت: در گذشته‌ مسیرهای گردشگری و زیارت از جمله خواجه اباصلت، خواجه‌مراد و خواجه ربیع در مشهد وجود داشت و زائران بعد از زیارت حضرت رضا(ع) برای زیارت و سیاحت به این مناطق می‌رفتند و اکنون نیز باید مسیرهایی این گونه شناسایی و احیا شود و ضروری است مسیرهای جدید گردشگری،  مبتنی بر قابلیت های استان و ویژگی‌های زائران تعریف و ارائه شود.

وی با بیان این‌که باید از ظرفیت کشورهای همسایه نیز استفاده کرد، یادآور شد: با بازگشایی مرزها به روی زائران و گردشگران، به زودی حجم انبوهی از مسافران و زائران راهی مشهد خواهند شد که باید آمادگی لازم برای پذیرش آنان را داشته باشیم.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خراسان رضوی افزود: تفاهم اولیه برای برداشتن ویزا با عراق انجام شده است و با اجرایی شدن تفاهم‌نامه، با کمک فعالان گردشگری باید به زائران این کشور خدمات ارائه کنیم.

موسوی اظهار کرد: امید است بتوانیم با همکاری و همراهی فعالان گردشگری، برای زائران حضرت رضا(ع) گام های موثر و درخوری برداریم.

در این نشست فعالان صنعت گردشگری، دفاتر و خدمات مسافرتی خراسان رضوی نیز با تبریک انتصاب سیدجواد موسوی به عنوان مدیرکل جدید میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان، به برخی از چالش‌ها و مشکلات این بخش اشاره کرده و ابراز امیدواری کردند که در دوران پساکرونا، شاهد رفع این مسائل برای رونق و شتاب گردشگری باشیم.

 

منبع: خبرگزاری ایرنا

آخرین اخبار
پایگاه خبری شهروندالبرز
پایگاه خبری نوژان نیوز
مؤلف نیوز
پایگاه خبری ویدانیوز