کدخبر: 540 پنجشنبه، 10 تیر 1400 - 13:46 540 پرینت خبر
وجیه ا.. جعفری، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت:

فولاد شادگان در کنار فولاد خوزستان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است

image

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به نگاه متفاوت وزارتخانه به شرکت فولاد شادگان نسبت به سایر طرح‌های فولادی کشور گفت: این شرکت با توجه به نزدیکی شرکت قدرتمند فولاد خوزستان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

به گزارش روشنای راه، وجیه اله جعفری در نشست با مسئولان شرکت فولاد شادگان بیان کرد: به دلیل اینکه شرکت قدرتمند فولاد خوزستان در کنار فولاد شادگان قرار دارد این شرکت از اهمیت ویژه ای برخوردار است همچون فولاد سفید دشت  که به دلیل همجوار بودن با فولاد مبارکه در استان اصفهان دارای اهمیت است.

وی گفت: شرکت های فولادی که در کنار شرکت های بزرگ فولادی هستند با سرعت بیشتری فعالیت خواهند داشت و نسبت به سایر طرح های فولادی تفاوت خاصی در کشور دارند.

رییس هیات عامل ایمیدرو ادامه داد:  طبق گفته مسئولان و کارکنان این شرکت، حوزه پیمانکاری خوب عمل نمی کند؛ با وجود اینکه فولاد خوزستان از این شرکت حمات مالی می کند باید هرچه زودتر مشکل برطرف شود، در جلسه امروز رضایتی از پیمانکار شرکت وجود نداشت.

معاون وزیر صمت با تاکید بر لزوم رفع این مشکل با همفکری وزاتخانه گفت: فعالیت این شرکت درپول ملی تاثیر دارد و اگر در زمان های تعیین شده طرح ها و تولیدات شرکت انجام نشوند منابع کشور به هدر می‌روند.

وی افزود: اثر اقتصادی فولاد خوزستان در کشور بسیار مشهود است و توقع بسیار زیادی در این زمینه از فولاد شادگان و خوزستان وجود دارد.

معاون وزیر صمت امروز به منظور کلنگ زنی ۲ طرح اقتصادی در شهرستان رامهرمز به مناسبت روز ملی صنعت و معدن به خوزستان سفر کرده است.

فولاد شادگان یکی از شرکت‌های تولیدی نیمه دولتی در جنوب خوزستان است که با هدف تحقق شعار جهش تولید به رغم وجود مشکلات اقتصادی و تحریم‌های ظالمانه، با همه توان و ظرفیت به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

مجتمع فولاد شادگان ۲۵۰ فرصت شغلی به صورت مستقیم در مرحله اول ، ۴۰۰ فرصت شغلی در مرحله دوم و چهار هزار نفر اشتغالزایی غیرمستقیم داشته است در فاز اول ۷۰۰ هزار تن ظرفیت تولید آهن سنگین و یک میلیون تن ظرفیت تولید فولاد دارد.

شهرستان شادگان در ۷۰ کیلومتری مرکز خوزستان و در جنوب این استان واقع است.

 

منبع: خبرگزاری ایرنا

آخرین اخبار
پایگاه خبری شهروندالبرز
پایگاه خبری نوژان نیوز
مؤلف نیوز
پایگاه خبری ویدانیوز