کدخبر: 54 سه‌شنبه، 17 فروردین 1400 - 14:09 54 پرینت خبر
حسین زادگان، استاندار مازندران:

حل مشکلات اقتصادی، مهم ترین اولویت دولت و نظام است

image

احمد حسین زادگان در نخستین جلسه شورای اداری در سال 1400 گفت: دولت برای حل مشکلات مازندران گام های بزرگی برداشته است و باید با همدلی و همکاری روند اجرای پروژه های توسعه ای را شتاب ببخشیم و تا لحظه آخر برای مردم کار کنیم. ‎

به گزارش روشنای راه، احمد حسین زادگان در نخستین جلسه شورای اداری مازندران در سال 1400 از سال 99 به عنوان سالی سخت در اداره کشور به خاطر شیوع کرونا همزمان با تحریم ها یاد کرد و افزود: رقابت های سیاسی نباید باعث شود تا واقعیت ها نادیده گرفته شود. نادیده گرفتن اقدامات مثبت دولت در کشور از جمله استان مازندران جفا به نظام است.

وی گفت: سال گذشته به خاطر تشدید تحریم ها و مشکلات اقتصادی، تولید کنندگان و بازرگانان ما با مشکلاتی زیادی توانستند کارها را پیش ببرند و تنگناهای انتقال ارز حتی سرمایه گذاران ما را هم با چالش مواجه کرد.

نماینده عالی دولت در مازندران با اعلام این که دولت برای حل مشکلات استان گام های بزرگی برداشته است، اظهار داشت: برخی از مشکلات مازندران مانند زباله و جمع آوری آب های سطحی دارای ریشه چند دهه ای هستند و نباید انتظار داشت در یک دوره زمانی به سرانجام برسد.

وی با تشریح عملکرد دولت تدبیر و امید در بخش حل معضل پسماند مازندران، افزود: مشکلات و تنگناهای استان از جمله پسماند و آب های سطحی همواره در دولت های مختلف در سطوح روسای سه قوه مطرح بوده است و متاسفانه به دلایل مختلف حل مشکلات استان در بخش های مختلف در طول ۴۰ سال پس از انقلاب مورد غفلت قرار گرفته بود.

حسین زادگان با اظهار این که هنوز فقط کمتر از ۱۲ درصد از آب های سطحی مازندران جمع آوری می شود، تاکید کرد : این که توقع داشته باشیم در بازه زمانی چند ساله همه مشکلات استان حل و فصل شود ، بی انصافی است.

استاندار مازندران با بیان این نکته که اختلافات سیاسی و رقابت های سطحی بدون لحاظ کردن ضرورت همدلی در حوزه های توسعه ای و منافع مشترک همواره مازندران را از توسعه عقب انداخته است، بیان داشت : تاکید می کنم از این پس باید همکاری و وفاق با یکدیگر را دوچندان کنیم تا مردم از توسعه استان بهره مند شوند.

وی با بیان این که نباید از اطلاع رسانی اجرای برخی از کارهای قابل توجه در مازندران که سبب ایجاد امید شده است، کوتاهی کرد، گفت: این که مازندران طبق گزارش مرکز آمار ایران در سال ۹۹ مقام دوم کشور را در کنترل تورم داشت، یک افتخار است.

حسین زادگان، افزود: اگر چه نرخ تورم سالانه ۳۱ درصدی هم برای استان قطعا نرخ بسیار بالایی است، اما باید بپذیریم که با همدلی کارهای خوبی صورت گرفته است و کسب مقام دوم در کاهش تورم نیز از جمله آن است.

استاندار مازندران حل مشکلات اقتصادی را مهم ترین اولویت دولت و نظام برشمرد و گفت : شعار امسال که مقام معظم رهبری تعیین کرده اند نیز همچنان با اولویت اقتصادی مورد توجه قرار گرفته است و دولت به عنوان مخاطب اصلی با همکاری و حمایت قوای قضائیه و مجلس شورای اسلامی و نیروهای مسلح می تواند حمایت و موانع زدایی بخش های مختلف تولیدی را داشته باشد.

وی اقتدار مدیران دستگاه های اجرایی را در تحقق شعار سال بسیار مهم توصیف کرد و افزود: با توجه به ماه های آخر دولت تدبیر و امید، مدیران نباید اصلا نسبت به تحقق شعار سال کوتاهی کنند.

حسین زادگان اولویت اول دولت را در کنار تحقق شعار سال، انتخابات و مشارکت حداکثری مردم دانست و بیان داشت: صرف نظر از رقابت های سیاسی اصلا نباید مسایل اقتصادی، حمایت از تولید و موانع زدایی ها مورد غفلت قرار بگیرد.

وی افزود : هیچ مدیری در هر سطحی نباید له یا علیه نامزدی فعالیت و یا از امکانات دولتی استفاده کند .

نماینده عالی دولت در مازندران به هجمه های استکبار علیه نظام در آستانه انتخابات اشاره کرد و گفت: هر چه به زمان انتخابات نزدیک می شویم به شیوه های مختلف دولت، مجلس و قوه قضائیه توسط رسانه های غربی و استکبار مورد هجمه قرار می گیرند تا مشارکت مردم را در عرصه سیاسی به حداقل برسانند.

حسین زادگان یکی از نمونه های بارز چنین تبلیغات رسانه ای را در قبال تفاهم نامه اخیر ایران با چین قابل مشاهده و تحلیل دانست و افزود: انصافا تفاهم نامه ۲۵ساله یک اقدام هوشمندانه دولت بوده است اما رسانه ها همواره در حال تحلیل های استکباری علیه نظام هستند.

وی افزود: اینکه ۴۵۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری در کشور در این تفاهم نامه مورد توجه قرار بگیرد، استراتژی دراز مدت است ولی در تبلیغات استکباری این موضوع دیده نمی شود.

استاندار یادآور شد: ما در انتخاب شریک های تجاری آزادیم. در برجام غرب نشان داد که طرف مطمئنی نیست. حق کشور ماست طرف های اقتصادی را انتخاب کند. هرکاری بتواند مردم را امیدوار کند باید مورد اهتمام باشد. تا روز آخر وظیفه داریم برای مردم کار کنیم.

وی با بیان این که اولویت ها در استان تعیین شده است و تا ساعت آخر با جدیت امورپیگیری واجرا می شود، افزود: رونق کشاورزی، صنعت و توجه به زیرساخت ها اولویت دولت در مازندران است.

مقام عالی دولت در استان در سخنان پایانی گفت: در اختلافات سیاسی، مازندران بیشترین آسیب را دیده است. همواره سعی کردم با تعامل سازنده با نمایندگان برای مردم استان امتیاز بگیرم.

آخرین اخبار
پایگاه خبری شهروندالبرز
پایگاه خبری نوژان نیوز
مؤلف نیوز
پایگاه خبری ویدانیوز