کدخبر: 537 چهارشنبه، 09 تیر 1400 - 18:28 537 پرینت خبر
تقدیر از آثار سواد رسانه‌ای؛

بخش ویژه جشنواره ملی رسانه‌های دیجیتال

image

معاون امور محتوایی مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی گفت: با توجه به افزایش تولیدات هنری و رسانه‌ای امسال برای نخستین بار بخش ویژه‌ای در دوازدهمین جشنواره ملی رسانه‌های دیجیتال به تقدیر از برترین آثار سواد رسانه اختصاص یافته است.

به گزارش روشنای راه، محمد صادق افراسیابی گفت: اختصاص مبلغ ۲۰ میلیون تومان به هر یک از ۴ اثر برگزیده بخش سواد رسانه‌ای جشنواره و جمعا ۸۰ میلیون تومان در قالب های تارنما و نرم افزار، صفحات و کانال های شبکه های اجتماعی، بازی های رایانه ای و هنرهای دیجیتال شامل پویانمایی، موشن گرافیک، اینفوگرافیک از جمله عوامل انگیزشی است که برای تقدیر از هنرمندان و فعالان سواد رسانه ای در نظر گرفته شده است.

رئیس هیات‌داوران بخش سواد رسانه‌ای دوازدهمین جشنواره ملی رسانه‌های دیجیتال افزود: علاقه‌مندان از طریق مراجعه به نشانی اینترنتی platzaar.ir می توانند نسبت به ثبت نام در این جشنواره و بارگذاری آثار خود اقدام کنند.

معاون امور محتوایی مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی با اشاره به دیگر اقدامات این مرکز در حوزه سواد رسانه ای گفت: تولید و انتشار ۳۰۰ موشن گرافیک با موضوع سواد رسانه ای از جمله دیگر اقدامات در حال انجام است و تا کنون ۴۰ موشن گرافیک تولید شده با حمایت مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی صرفا در فضای اینستاگرام و کانال های تلگرام متعلق به برخی سازمان های مردم نهاد و رسانه های جمعی نزدیک به ۷ میلیون بار دیده شده است.

افراسیابی با اشاره به همکاری سازمان صدا و سیما برای انتشار موشن گرافیک های سواد رسانه ای خاطرنشان کرد: شبکه جهانی سپهر، شبکه سلامت سیما و فضای مجازی معاونت صدا تا کنون بیشترین همکاری را نسبت به سایر بخش های صدا و سیما برای انتشار موشن گرافیک های سواد رسانه ای داشته اند.

فرایند ثبت و دریافت آثار دوازدهمین جشنواره ملی رسانه‌های دیجیتال به عنوان بزرگترین رویداد شناسایی و معرفی آثار و فعالان فرهنگی، هنری و رسانه‌ای دیجیتال که  همزمان با عید فطر آغاز به کار کرده است، تا ۱۵ تیرماه ۱۴۰۰ ادامه دارد.
«انقلاب اسلامی و مقاومت (با محوریت نقش شهید حاج قاسم سلیمانی)»، «خانواده و سبک زندگی»، «اقوام، فرهنگ محلی و گردشگری»، «مسجد و مناسک دینی»، «امید، تفریح و نشاط اجتماعی»، «سواد رسانه‌ای و زیست مجازی»، «حکمرانی و مدیریت فرهنگی»، «خدمات مطالعاتی، آموزشی و پژوهشی» و «روایت کرونا در فضای مجازی» محورهای اصلی جشنواره  امسال هستند.
صاحبان بسترهای تولید و نشر، نرم‌افزارهای تلفن همراه، بازی‌های رایانه‌ای و محتواهای دیجیتال می‌توانند با مراجعه به سامانه www.platzaar.ir در این جشنواره شرکت کنند.

 

منبع: خبرگزاری ایرنا

آخرین اخبار
پایگاه خبری شهروندالبرز
پایگاه خبری نوژان نیوز
مؤلف نیوز
پایگاه خبری ویدانیوز