کدخبر: 532 چهارشنبه، 09 تیر 1400 - 18:08 532 پرینت خبر
اسدا.. کشاورز، سرپرست معاونت امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت:

مواد اولیه صنایع از داخل کشور تامین می‌شود

image

سرپرست معاونت امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: با توجه به ظرفیت های ملی و توان تولید واحدهای صنعتی، مواد اولیه مورد نیاز صنایع از داخل کشور تامین و براساس سهمیه بندی‌های انجام شده تخصیص داده می‌شود.

به گزارش روشنای راه، اسدالله کشاورز در حاشیه بازدید از واحدهای فولادی آذربایجان شرقی و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: همزمان اقداماتی در وزارت صمت برای تامین مواد اولیه واحدهای صنعتی در حال انجام است و با توجه به سهمیه های ابلاغی در حال حاضر مشکلی نداریم.

وی ادامه داد: ممکن است در مواردی در زمینه آهن اسفنجی کمبود وجود داشته باشیم که به فعالان این بخش توصیه می کنیم از محل آهن قراضه نیاز خود را رفع کنند.

سرپرست معاونت امور معادن و صنایع معدنی، اضافه کرد: در ستاد تسهیل مشکلات صنایع نظیر مسائل مالیاتی، گمرکی و حقوق و دستمزد مورد بررسی قرار گرفته و نسبت به حل چالش های یاد شده اقدام می شود.

کشاورز با اشاره‌ به ظرفیت موجود در صنایع فولادی آذربایجان شرقی اظهار امیدواری کرد: با تکمیل و راه اندازی شهرک تخصصی فولاد، شاهد توسعه، اشتغال پایدار و آبادانی در منطقه باشیم.

وی گفت: با آمایش سرزمینی که اتفاق افتاده و به دلیل آب بر بودن این صنایع ، تلاش شده است به عنوان بهترین نقطه برای جانمایی، صنایع فولادی استان در منطقه تیکمه داش شهرستان بستان آباد مستقر شوند.

اسدالله کشاورز سرپرست معاونت امور معادن و صنایع معدنی وزارت صمت به منظور شرکت در جلسه شورای معادن استان و بازدید از پروژه های معدنی و صنایع مرتبط وارد تبریز شد .

وی ضمن سفر به شهرستان بستان آباد از صنایع فولادی مستقر در شهرک صنعتی تیکمه داش شامل واحد تولیدی فولاد آذر امین و فولاد کاوه بازدید کرد.

سرپرست معاونت امور معادن و صنایع معدنی وزارت صمت سپس از واحد صنعتی آهن فولاد جهان سپاهان در غرب تبریز و فاز توسعه آن در شهرک صنعتی شید سلیمانی بازدید کرد.

وی قرار است در جلسه مشترک با فولادکاران استان نیز شرکت کند .

مهمترین برنامه سرپرست معاونت امور معادن و صنایع معدنی در تبریز ، شرکت در جلسه شورای معادن استان ، با حضور اعضای ملی این شوراست که روز پنج شنبه به میزبانی استانداری آذربایجان شرقی برگزار خواهد شد.

 

منبع: خبرگزاری ایرنا

آخرین اخبار
پایگاه خبری شهروندالبرز
پایگاه خبری نوژان نیوز
مؤلف نیوز
پایگاه خبری ویدانیوز