کدخبر: 521 سه‌شنبه، 08 تیر 1400 - 13:33 521 پرینت خبر
مهرداد سهرابی، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس:

تماس تلفنی در ۱۰۹ کیلومتر دیگر از جاده‌های فارس برقرار شد

image

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس گفت:‌ با احداث و راه‌اندازی سایت‌های جدید جاده‌ای طی یکسال گذشته، ۱۰۹ کیلومتر دیگر از جاده‌های استان فارس به امکانات مورد نیاز برای ارتباط همراه در قالب تماس و اینترنت تجهیز شد.

به گزارش روشنای راه، مهرداد سهرابی با اشاره به رهاوردهای سفرهای خرداد و اسفند ۱۳۹۹ و تیرماه ۱۴۰۰ محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به استان فارس گفت:‌ طی یک سال گذشته و پس از سفر خردادماه ۱۳۹۹ وزیر ارتباطات به استان فارس، با وجود دشواری‌های فرارو در زمینه تامین منابع اعتباری طرح‌های دولت،‌ با حمایت‌های استانداری و همکاری دستگاه های اجرایی و در جهت تکمیل پوشش ارتباطات سیار جاده ای، پوشش جاده ای استان با احداث ۱۰ سایت جدید شامل ۶ سایت همراه اول و چهار سایت ایرانسل به میزان ۱۰۹ کیلومتر افزوده شده است.
مدیرکل ارتباطات وفناوری اطلاعات استان فارس یادآور شد: استان فارس چهارمین استان کشور از لحاظ پهناوری و جمعیت است و ۳۰ درصد جمعیت استان ساکن روستاها هستند و دسترسی به شبکه تلفن همراه برای ۹۹ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان فراهم شده است.
وی افزود: دسترسی روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان فارس به شبکه ملی اطلاعات در یکسال گذشته با ۱۷ درصد رشد از ۷۳ درصد به ۹۰ درصد افزایش یافته است.
سهرابی خاطرنشان کرد: از فروردین ۹۹ تاکنون ۲۲۸ سایت همراه اول در استان ایجاد و ارتقا یافته است که زمینه دسترسی ۳۶۶ روستا را به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پرسرعت فراهم کرده است و ۱۸ سایت نیز در این مدت توسط ایرانسل در استان ایجاد و ارتقا یافته است که ۳۹ روستا را تحت پوشش شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پرسرعت قرار داده است.
مدیرکل ارتباطات وفناوری اطلاعات استان فارس افزود: برای توسعه تلفن ثابت در استان ۱۵۰ طرح با ظرفیت ۲۲ هزار و ۷۳۶ مشترک اجرا که تاکنون خط تلفن ۶ هزار و ۱۳۹ مشترک دایر شده است.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس همچنین گفت: با اقدامات توسعه ای وزارت ارتباطات در راستای کاهش شکاف دیجیتالی، هم اکنون یک میلیون و ۳۵۴ هزار و ۷۶۷ نفر معادل ۹۷ درصد جمعیت روستایی استان فارس به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پرسرعت دسترسی دارند و تنها ۴۳ هزار نفر جمعیت روستایی استان فاقد اینترنت پرسرعت هستند که مبلغ ۱۵۰ میلیارد تومان مورد نیاز برای پوشش اینترنت سه درصد جمعیت روستایی باقیمانده در استان نیز با دستور وزیر ارتباطات تخصیص یافته است و در آینده نزدیک، شاهد پوشش ۱۰۰ درصدی اینترنت پرسرعت در روستاهای استان خواهیم بود.

طرح‌های ارتباطی استان فارس دوشنبه هفتم تیرماه ۱۴۰۰ در سفر وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به بهره‌برداری رسید.
در این آیین اعلام شد: پوشش اینترنت روستایی در فارس به ۹۷ درصد رسید.

 

منبع: خبرگزاری ایرنا

آخرین اخبار
پایگاه خبری شهروندالبرز
پایگاه خبری نوژان نیوز
مؤلف نیوز
پایگاه خبری ویدانیوز