کدخبر: 518 دوشنبه، 07 تیر 1400 - 12:50 518 پرینت خبر
علی اصغر مونسان، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی:

آیت‌الله بهشتی نمادی ماندگار از قضاوت عادلانه بود

image

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با تبریک روز قوه قضاییه، گفت: آیت‌الله بهشتی نمادی ماندگار از قضاوت عادلانه بود و در قامت نخستین مسئول دستگاه قضایی جمهوری اسلامی ایران معنای راستین عدالت‌محوری را به منصه ظهور رساند.

به گزارش روشنای راه، علی‌اصغر مونسان در پیامی به مناسبت روز قوه قضائیه و سالروز شهادت آیت‌الله سیدمحمد حسینی بهشتی، رییس وقت دیوان عالی کشور (هفتم تیرماه ۱۳۶۰)، ضمن گرامیداشت هفتم تیر، سالروز شهادت آیت‌الله بهشتی و یارانش، این روز و آغاز هفته قوه قضاییه را به حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید ابراهیم رییسی، رییس رئیس قوه قضائیه و همه خادمان شریف دستگاه قضا تبریک و تهنیت گفت.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در این پیام با آرزوی تحقق کامل عدالت علوی را در سایه آموزه‌های اسلام و عمل به آرمان‌های انقلاب اسلامی، تصریح کرد: هفتم تیر به یاد آن شهید عدالت، روز قوه قضائیه نام‌گذاری شده است تا تاکیدی بر جایگاه والای قضا در نظام اسلامی و تکریم ایشان باشد.

وی افزود: انقلاب اسلامی ایران پس از سال‌ها مبارزات مردمی در سایه رهبری حضرت امام(ره) و مجاهدت یاران صدیق ایشان در بهمن ۱۳۵۷ به بار نشست، اما گویا نهال نوپای انقلاب هم‌چنان از سوی دشمنان و بدخواهان تهدید می‌شد و نیاز به مراقبتی مضاعف داشت.

وزیر میراث فرهنگی یادآور شد: در این مسیر دشوار، انقلاب نوپای اسلامی در نخستین سال‌های حیات، جمعی از ارزشمندترین سرمایه‌های خود را از دست داد؛ شهیدانی که با خون پاک خود ریشه‌های نهال انقلاب را مستحکم و تبدیل به درختی تنومند کردند.

مونسان تصریح کرد: هفتم تیرماه ۱۳۶۰ شهید مظلوم حضرت آیت‌االه سید محمد حسینی بهشتی و ۷۲ تن یارانش در آتش ترور کور منافقین سوختند و واقعه تلخ شهادت جمعی از کارآمدترین چهره‌های نظام اسلامی رقم خورد.

وی خاطرنشان کرد: شهید بهشتی که به تعبیر زیبای امام‌خمینی(ره) مثل یک ملت بود برای این ملت، نمادی ماندگار از قضاوت عادلانه بود و در قامت نخستین مسئول دستگاه قضایی جمهوری اسلامی ایران معنای راستین عدالت‌محوری را به منصه ظهور رساند.

 

منبع: خبرگزاری ایرنا

آخرین اخبار
پایگاه خبری شهروندالبرز
پایگاه خبری نوژان نیوز
مؤلف نیوز
پایگاه خبری ویدانیوز