کدخبر: 505 یکشنبه، 06 تیر 1400 - 14:24 505 پرینت خبر
بهنام بهداروند، رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان فردیس:

۲ هزار و ۴۰۰ نفر در فردیس خدمات بیمه بیکاری می گیرند

image

رییس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان فردیس اعلام کرد که در حال حاضر ۲ هزار و ۴۰۰ نفر در این شهرستان از خدمات کمک دولتی بیمه بیکاری جهت کارگران شهرستان مقرری بگیر در جریان است.

به گزارش روشنای راه، بهنام بهداروند افزود: این افراد در بخش های صنعت ،ورزش، خدمات و صنوف مختلف مشغول به کار بودند که به دلیل شیوع ویروس کرونا و کسادی کسب و کار بیکار شدند. 

وی اظهار داشت: برای دریافت بیمه بیکاری نیازی به مراجعه حضوری نیست و فقط از طریق سامانه‌های کارا و سامانه جامع بیمه بیکاری باید ثبت نام صورت بگیرد و بعد از احراز هویت از طریق پیامک اطلاع رسانی شده و مقرری بیکاری به حساب متقاضی واریز می‌شود.

وی با اشاره به این موضوع که با توجه به شرایط خاص بوجود آمده کرونایی در کشور مهلت ثبت نام و پرداخت تسهیلات به صاحبان کسب و کارهای بشدت آسیب دیده از کرونا و نیز حوزه های گردشگری ورزش و جوانان فرهنگ و هنر و حمل نقل ریلی و دریایی تمدید شد. 

بهداروند افزود : از ابتدای سال جاری جهت استیفای حقوق کارگران عزیز شهرستان فردیس هیاتهای رسیدگی به اختلافات کارگری اداره کار شهرستان فعال بوده و در این مدت به رسیدگی و صدور آرا قضایی در خصوص بیش از ۵۰۰ مورد شکایات واصله اقدام و به واحد اجرای احکام دادگستری شهرستان ارسال شد.

رییس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان فردیس گفت: در همین مدت بیش از ۱۰۰ پرونده در مرحله تجدید نظر مورد رسیدگی مجدد قرار گرفته و احکام قطعی صادر شد.

بهداروند افزود: بازرسی از واحدهای صنفی و صنعتی شهرستان برای بررسی شرایط ایمنی و فنی و همچنین رعایت حقوق کار در محیط به تعداد یک هزار و ۴۴۰ نفر ساعت انجام شده که به کارفرمایان متخلف در حوزه های رعایت مقررات ایمنی کار و سایر موارد حقوق کارگری شهرستان تذکرات لازم به شکل مکتوب اعلام و در صورت عدم رفع مشکل به دادگاه معرفی شدند

وی با اشاره به حمایتهای صورت گرفته از بیکاری کارگران و خانواده های ایشان افزود: از ابتدای سال تا کنون برقراری مقرری و کمک دولتی  جدید  ۱۳۰ نفر  از کارگرانی که بطور غیر ارادی بیکار شدند، اقدام شد.

وی ادامه داد:  همچنین از ابتدای سال تاکنون ۳۰ نفر جهت آموزش به مراکز فنی و حرفه ای معرفی تا ضمن دریافت مقرری از فرصت بوجود آمده جهت آموزش فنی بهره گرفته تا پس از اتمام دوره مقرری بگیری مجددا جذب بازار کار شوند.

وی گفت: طی سه ماه گذشته تاکنون ۷۰ نفر به دلایل مختلف از جمله کشف اشتغال مجدد یا اعلام خود شخص و همچنین استنکاف از آموزش قطع مقرری شدند. 
از جمعیت ۶۰۰ هزار نفری شهرستان  فردیس بیش از یکصد هزار نفر  را کارگران تشکیل می دهند. 

آخرین اخبار
پایگاه خبری شهروندالبرز
پایگاه خبری نوژان نیوز
مؤلف نیوز
پایگاه خبری ویدانیوز