کدخبر: 498 یکشنبه، 06 تیر 1400 - 14:07 498 پرینت خبر
کاظم دلخوش اباتری، سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی:

مصوبه اختصاص قیر رایگان بعد از ۴ ماه اجرایی نشده است

image

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی در تذکری، گفت: به‌رغم اینکه مجلس در بودجه موضوع قیر را تصویب کرد اما پس از گذشت ۴ ماه هنوز بند (ز) تبصره یک قانون بودجه اجرایی نشده است.

به گزارش روشنای راه، «سیدکاظم دلخوش اباتری» در نشست علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی همچنین خطاب به رییس مجلس گفت: جلساتی در این ارتباط با وزیر نفت و معاونان وی برگزار شد و قرار بود براساس بندهای یک و دو قانون بودجه مازاد فروش نفت را به موضوع قیر اختصاص یابد که این هم به نیمه دوم سال موکول شده است. بنابراین برای حل مشکل ما استفساریه ای را تدوین کردیم.

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی با اشاره به اینکه ۲ هفته آینده زمان سرکشی نمایندگان به حوزه انتخابیه است و انتظار می‌رود این استفساریه سریع تر در دستورکار مجلس قرار گیرد، عنوان کرد: فصل سرما در راه است و جای تعجب است که چرا هیات رییسه در اعلام وصول و تکلیف این استفساریه کوتاهی می‌کند.

«محمدباقر قالیباف» که ریاست جلسه را بر عهده داشت در پاسخ به اخطار گفت: اصل موضوع حرف درستی است و اگر تامین قیر به نیمه دوم سال موکول شود نه تنها جاده‌های روستایی بلکه حتی جاده‌های شهری نیز آسفالت نمی‌شوند.

رییس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: این اخطار به ما وارد نیست شما استفساریه دادید و باید اعلام وصول شود و سپس به کمیسیون ارائه و سپس پیشنهاد کمیسیون در صحن رسیدگی شود. اما به طور حتم استفساریه را امروز اعلام وصول و به کمیسیون مربوطه ارجاع و از کمیسیون خواهیم خواست در اسرع وقت نظر خود در مورد آن را بدهد.

آخرین اخبار
پایگاه خبری شهروندالبرز
پایگاه خبری نوژان نیوز
مؤلف نیوز
پایگاه خبری ویدانیوز