کدخبر: 495 یکشنبه، 06 تیر 1400 - 14:00 495 پرینت خبر
حسین امیری گنجه، مدیرکل تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ:

حمایت از کارگاه‌ها کمک به پیشرفت کشور است

image

مدیرکل تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ گفت: طی سه سال اخیر بیشترین تعامل و همکاری به منظور کاهش و رفع موانع تولید کارگاه‌های بحران‌زده بوده و سازمان مصمم است، این فعالیت‌ها با همکاری ستاد کمیته بحران ادامه یابد.

به گزارش روشنای راه، حسین امیری‌گنجه در حاشیه بازدید از کارگاه تولید و بازسازی هلیکوپتر ایران افزود: طی سال‌های اخیر سازمان تامین اجتماعی تحت تاثیر چالش‌های بزرگی قرار گرفت؛ از یک سو تحت تاثیر تحریم‌های ظالمانه و مشکلات اقتصادی که بر تمام سطوح جامعه اثر گذاشت و از طرف دیگر اپیدمی ویروس کرونا که بسیاری از کارگاه‌ها را با مشکلات عدیده‌ای روبه‌رو ساخت.

وی تصریح کرد: بر اثر این دو چالش و همچنین تعطیلی و کاهش فعالیت بنگاه‌های اقتصادی، کارگاه‌ها تعدیل یا به طور موقتی نیروی کار خود را از دست داده و رشد بیکاری، کاهش منابع و افزایش چشمگیر هزینه‌ها از جمله هزینه‌های درمان و تعهدات رقم خورد. 
وی تاکید کرد: طی چند ماه اولیه اپیدمی ویروس منحوس کرونا بیش از ۳۰ میلیارد تومان هزینه به سازمان تامین اجتماعی وارد شد. یکی از مهمترین اقدامات انجام‌شده در دوران کرونا از سوی سازمان تامین اجتماعی فرصت امهال حق بیمه سهم کارفرمایی مشمول مقررات امهال ۲۰% بود که ۱۴ رسته از مشاغل از جمله رستوران‌ها، اغذیه‌فروشی‌ها، آموزشگاه‌ها، مراکز تفریحی، گردشگری، ورزشی، پوشاک و... مشمول آن مقررات شدند و در اجرای آن هر ماهه بیش از ۲ هزار میلیارد تومان به علت امهال‌های دولت و پرداخت بیمه بیکاری و کاهش منابع در سازمان تامین اجتماعی هزینه داشت.
مدیرکل تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ اضافه کرد: پیش از بحران کرونا کل پرداختی بیمه بیکاری برابر با ۲۷۰ هزار نفر بود که طی چند ماه اولیه به دو و نیم برابر افزایش یافت.
امیری‌گنجه با اشاره به اینکه در سطح اداره کل غرب تهران بزرگ بیش از ۱۲۰ هزار کارگاه تحت پوشش این اداره کل است، گفت: کلیه کارگاه‌های تحت پوشش این اداره کل به سه دسته فعال، نیمه‌فعال و فاقد فعالیت تقسیم می‌شود که بیش از ۷۰ هزار کارگاه فعال تحت پوشش حمایت‌های این اداره کل قرار دارند.
وی با اشاره به اجرای طرح ملی ۳۰۷۰ گفت: طرح سی هفتاد از آبان ماه سال گذشته (۱۳۹۹) به اجرا درآمد و مقرر شد، ۳۰ خدمت مهم این سازمان که نیاز به حضور فیزیکی مراجعان به شعب و کارگزاری‌ها داشت، غیرحضوری شود. نیاز بود سازمان تامین اجتماعی در زمینه تحول دیجیتال گام‌های جدی برداشته و در شرایط همه‌گیر کرونا مراجعه حضوری مردم به شعب کاهش یابد. 
مدیر کل تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ افزود: با اجرای طرح ملی سی هفتاد هم‌اکنون از مجموعه ۲۲ خدمت غیرحضوری ۸ خدمت برای کارفرمایان به صورت غیرحضوری انجام می‌گیرد.

طرح ۳۰۷۰ روز دوشنبه (۱۹ آبان ۹۹) با حضور مصطفی سالاری مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی با هدف کاهش مراجعات حضوری به شعب و کارگزاری‌های این سازمان افتتاح شد.

این طرح با ارائه ۳۰ خدمت الکترونیک، ۷۰ میلیون مراجع از مجموع ۹۶ میلیون مراجع تامین اجتماعی به شعب وکارگزاری‌های این سازمان را کاهش می‌دهد.

 

منبع: خبرگزاری ایرنا

آخرین اخبار
پایگاه خبری شهروندالبرز
پایگاه خبری نوژان نیوز
مؤلف نیوز
پایگاه خبری ویدانیوز