کدخبر: 486 شنبه، 05 تیر 1400 - 12:15 486 پرینت خبر
مایون حائری، معاون برق و انرژی وزیر نیرو:

تلاش برای عبور از شرایط سخت تامین برق، بدون اعمال خاموشی

image

معاون برق و انرژی وزیر نیرو با اشاره به افزایش مصرف برق در تابستان، گفت: همه هماهنگی‌ها و تلاش‌ها برای عبور از شرایط کنونی و پرهیز از اعمال خاموشی برق است.

به گزارش روشنای راه، «همایون حائری» در نشست بررسی آخرین وضعیت تراز تولید و مصرف برق در روزهای گرم پیش رو که ساعتی پیش در مرکز پایش صنعت برق و با حضور مدیرعامل توانیر و مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران، برگزار شد، افزود: هم اکنون نیروگاه‌ها در حداکثر شرایط تولید قرار دارند اما نیاز مصرف در هفته جاری به دلیل گرمای شدید این روزها، افزایش بیشتری خواهد یافت.

وی ادامه داد: همه هماهنگی‌ها و تلاش‌ها برای عبور از شرایط کنونی و پرهیز از اعمال خاموشی برق است.

معاون برق و انرژی وزیر نیرو خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط پیش رو، انتشار جداول احتمالی خاموشی باید با دقت بیشتری ادامه یابد.

مدیرعامل شرکت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران نیز در این نشست بر ضرورت رعایت سقف‌های تعیین شده مصرف در استان‌ها و اجرای مصوبه‌های بالادستی تاکید کرد.
«محمدحسن متولی زاده» گفت: ضروری است پایداری برق کل کشور و به ویژه بیمارستان‌ها و مراکز درمانی در این شرایط کرونایی تداوم داشته باشد.

وی افزود: کنکور سراسری در انتهای هفته جاری برگزار خواهدشد بنابراین ضرورت دارد هماهنگی با سازمان سنجش برای تامین برق مراکز برگزاری این آزمون مورد توجه قرار گیرد.
متولی‌زاده  با اشاره به مدیریت منابع آبی پشت سدها برای تداوم تامین آب و برق تا پایان تابستان، گفت: منابع آبی ذخیره شده در پشت سدها برای مصارف شرب و آبیاری کشاورزی نیز باید مورد استفاده قرار گیرد.
مدیرعامل توانیر بر ضرورت هماهنگی‌های بیشتر با صنایع بزرگ در استان‌ها تاکید کرد.

وی خاطرنشان ساخت: در کنار همه این فعالیت‌ها، همه در منازل نیز باید با کاهش مصرف برق از طریق سه راهکار ساده تنظیم کولرهای گازی روی ۲۵ درجه، استفاده از دور کند کولرهای آبی و  استفاده نکردن از وسایل پرمصرف برقی در ساعت‌های بعد از ظهر (۱۲ تا ۱۸)، در حفظ پایداری شبکه برق و جلوگیری از خاموشی کمک کنند.

روند مصرف برق امسال برخلاف سال‌های گذشته از فروردین ماه صعودی رقم خورد و هرچه به ماه‌های گرم‌ترسال نزدیک می‌شویم میزان مصرف بالاتری را تجربه خواهد کرد.

امسال و در سال آبی جاری (مهرماه ۱۳۹۹ تا آخر شهریور۱۴۰۰) خشک‌ترین سال نیم قرن اخیر رقم خورد که این موضوع مهمترین اثر خود را بر روی سدهای بزرگی که تولید برق دارند برجای گذاشت و سبب کاهش بیش از چهار هزار مگاوات تولید برق در کشور شد.

علاوه بر این، دمای هوا از نخستین روزهای سال جدید سر ناسازگاری گذاشت و به تدریج گرم‌تر شد.

 

منبع: خبرگزاری ایرنا

آخرین اخبار
پایگاه خبری شهروندالبرز
پایگاه خبری نوژان نیوز
مؤلف نیوز
پایگاه خبری ویدانیوز