کدخبر: 460 یکشنبه، 30 خرداد 1400 - 16:47 460 پرینت خبر
علیرضا رزم حسینی، وزیر صنعت، معدن و تجارت:

سازمان زمین‌شناسی و ایمیدرو باید در راستای هم حرکت کنند

image

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: باید یک چسبندگی بین سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور و ایمیدرو ایجاد شود، با اتخاذ تدبیری این دو مجموعه در راستای همدیگر حرکت کنند و مزایده‌ها در کشور به‌صورت یکپارچه انجام شود.

به گزارش روشنای راه، «علیرضا رزم‌حسینی» در بازدید از سازمان یاد شده افزود: سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور یک سازمان حاکمیتی در زمینه امور اکتشافی و زمین‌شناسی است که باید از آن حمایت کرد.

وی گفت: اساسنامه این سازمان بسیار مناسب است و این مجموعه باید همچون گذشته احیا شود و بر اساس مصوبه‌های دولت‌های گذشته حق خود را طلب کند.

رزم‌حسینی تاکید کرد: معاونت اکتشاف وزارت صنعت، معدن و تجارت علاقه‌ای به مداخله در فعالیت‌های این مجموعه ندارد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان‌داشت: سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور در کنار بررسی مخاطره‌های زمین‌شناختی باید در بخش اکتشافات بیش از گذشته پیشرفت کند که بر همین اساس با توجه به وجود منابع کافی باید طرح و برنامه‌ای ارائه شود تا مشکلات برطرف شود.

برپایه این گزارش، رزم‌حسینی در این برنامه از بخش‌های مختلف سازمان زمین‌شناسی از جمله مدیریت ژئومتیکس، مدیریت بررسی مخاطرات زمین‌شناختی، موزه کانی‌سنگ، مطالعات ژئوفیزیک هوایی، کتابخانه و آرشیو گزارشات ۶۰ ساله سازمان و آزمایشگاه آنالیز نمونه‌های معدنی بازدید کرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت، ضمن آشنایی با روند فعالیت‌های علمی و تحقیقاتی این سازمان در بخش‌های اکتشاف موادمعدنی و مطالعات زمین‌شناسی، به بررسی موانع پیش‌روی دستیابی به اهداف موردنظر این مجموعه و ارائه پیشنهادات کاربردی به‌منظور تسریع فعالیت‌های موردنظر در بخش علوم‌زمین و همچنین ارتقای سطح نیروی انسانی و تبدیل وضعیت کارمندان این مجموعه پرداخت.

وی به‌منظور رفع موانع پیش‌رو، خواستار ارائه نامه رسمی توسط سازمان زمین‌شناسی ‌و اکتشافات‌معدنی کشور به وزارتخانه برای اعلام آمادگی برای نظارت بر معادن و همچنین دستیابی به منابع و تجهیزات مورد نیاز خود شد.

 

منبع: خبرگزاری ایرنا

آخرین اخبار
پایگاه خبری شهروندالبرز
پایگاه خبری نوژان نیوز
مؤلف نیوز
پایگاه خبری ویدانیوز