کدخبر: 441 چهارشنبه، 26 خرداد 1400 - 14:46 441 پرینت خبر
حمیدرضا عدل، معاون فنی، امور زیربنایی و تولیدی سازمان برنامه و بودجه کشور:

تحویل یک میلیون و ٢٨۶ هزار واحد مسکن مهر در دولت تدبیر و امید

image

معاون فنی، امور زیربنایی و تولیدی سازمان برنامه و بودجه کشور با بیان اینکه از سال ۸۶ تا ابتدای این دولت ۶۸۹ هزار مسکن مهر ساخته شد، اما از سال ۹۲ تا ۹۶ بیش از یک میلیون واحد مسکن مهر تحویل داده شد، گفت: شمار این واحدها تا پایان این دولت به یک میلیون و ۹۷۶ هزار واحد خواهد رسید.

به گزارش روشنای راه، «حمیدرضا عدل»  در پنجمین نشست خبری تحلیلی ارائه گزارش عملکرد  هشت ساله سازمان برنامه و بودجه کشور، اظهار داشت: اگرچه حرف و حدیث‌ها زیاد بود که دولت تدبیر توجهی به مسکن مهر نداشته است اما آمارها خلاف این نکته را ثابت می‌کند، از سال ۸۶ پروژه مسکن مهر در قالب تعاونی‌ها و تفاهم نامه‌ها آغاز شد و برنامه‌ریزی اولیه ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار واحد بود.  

وی با بیان اینکه ۶۹۶ واحد مسکن مهر آماده و قابل تحویل داریم که باید خدمات زیربنایی و روبنایی آن انجام شود، گفت: این واحدها در صورت تخصیص اعتبارات تا پایان سال تحویل داده می شود و براساس آمار موجود نیز ۱۰۲ هزار واحد نیز فاقد متقاضی است.

عدل ادامه داد: عملکرد دولت تدبیر و امید در مسکن مهر نشان دهنده آن است که با وجود ادعای مخالفت این دولت با مسکن مهر اما در عمل چندین برابر فعالیت داشته است.

معاون فنی، امور زیربنایی و تولیدی سازمان برنامه و بودجه کشور با بیان اینکه رییس سازمان برنامه و بودجه کشور مبدع مسکن محرومان بود، افزود: طرح مسکن محرومان با منابع موجود و با کمک بنیاد مسکن و کمیته امداد امام خمینی از سال ۹۷ آغاز شد.

وی ادامه داد: در این طرح برای ۱۱۶ هزار واحد مسکونی محرومان برنامه‌ریزی شد که تاکنون ۶۰ هزار واحد آن واگذار شده است.

معاون فنی، امور زیربنایی و تولیدی سازمان برنامه و بودجه کشور خاطرنشان کرد: در هشت سال به جز زمان‌های محدود دچار چند تکانه بزرگ از جمله تحریم‌ها و همه‌گیری بیماری کرونا بودیم که اقتصاد و بودجه را دستخوش تغییرات اساسی کردند.

وی اظهار داشت: در ابتدای شروع دولت با تکانه افزایش تحریم‌ها و کاهش فروش نفت روبه‌رو بودیم، اما با توافقات برجام و آرام شدن فضا فشارها کاهش یافت و طبق گزارش مرکز آمار شاهد رشد اقتصادی خوبی از سال ۹۴ تا ۹۶ بودیم که همراه با کاهش نرخ تورم بود.  

 

تحقق ۱۰۶ درصدی بودجه عمرانی کشور

عدل خاطرنشان کرد: از سال ۹۷ یک بار دیگر تحریم‌ها تشدید شد که زمینه کاهش فروش نفت و درآمدهای نفتی را فراهم کرد  و علاوه بر آن همه‌گیری ویروس کرونا نیز در بخش اقتصاد و بودجه تاثیر گذاشت.

معاون فنی، امور زیربنایی و تولیدی سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: با وجود همه مشکلات در سه ماهه چهارم سال ۹۹ طبق گزارش مرکز آمار رشد اقتصادی کشور با احتساب صادرات نفتی ۶.۸ و رشد اقتصادی بدون درآمدهای نفت مثبت ۳.۳ درصد بوده است.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اعلام شده بود این دولت خزانه را پر تحویل گرفته و زمین سوخته تحویل دولت بعد می‌دهد، اظهار داشت: کسانی که چنین ادعایی دارند، خوب است بدانند که در حالی این دولت بر سر کار آمد که حتی تا ۵۰ درصد هم بودجه‌های عمرانی محقق نشده بود.  

عدل خاطرنشان کرد: این در حالی است که سال گذشته ۸۸ هزار میلیارد تومان اعتبار عمرانی در قانون بودجه لحاظ شده بود که اگرچه بخشی از آن درآمد - هزینه‌ای بوده که محقق نشده، اما در طول سال گذشته ۹۲ هزار میلیارد تومان بابت طرح‌های عمرانی هزینه شد و از محل‌های دیگر نیز به بودجه عمرانی کشور تزریق شد.

معاون فنی، امور زیربنایی و تولیدی سازمان برنامه و بودجه کشور افزود: با اینکه اثرات تحریم‌ها را هم باید در نظر گرفت اما با این وجود ۱۰۶ درصد بودجه عمرانی کشور در سال گذشته محقق شده است.

 

منبع: خبرگزاری ایرنا

آخرین اخبار
پایگاه خبری شهروندالبرز
پایگاه خبری نوژان نیوز
مؤلف نیوز
پایگاه خبری ویدانیوز