کدخبر: 424 چهارشنبه، 19 خرداد 1400 - 12:32 424 پرینت خبر
فریدون همتی، استاندار هرمزگان:

عملیات اجرایی نیروگاه برق سیریک با دستور رییس جمهوری آغاز می‌شود

image

استاندار هرمزگان گفت: عملیات اجرایی نیروگاه برق ۱۴۰۰ مگاواتی مشترک ایران و روسیه واقع در شهرستان سیریک،روز پنج‌شنبه در قالب پویش «الف ب ایران» با دستور رییس جمهوری آغاز می‌شود.

به گزارش روشنای راه، فریدون همتی افزود: نیروگاه سیریک چهار واحد بخاری ۳۵۰ مگاوات و توان نامی خروجی نیروگاه ۱۴۰۰ مگاوات با راندمان ناخالص حدودا ۴۶ درصد و بویلر از نوع Super Critical یکبار گذر با سوخت اصلی گاز است.

وی ادامه داد: سیستم خنک کننده این نیروگاه بصورت یکبار گذر (Once Through) با ظرفیت آب ورودی حدوداً ۴۷.۰۰۰ متر مکعب برساعت برای هر واحد نیروگاهی درمجموع ۱۸۸ هزار مترمکعب بر ساعت) بوده و تامین آب مورد نیاز نیروگاه از دریا صورت می‌گیرد.

وی اضافه کرد: برای تامین آب شیرین مصرفی نیروگاه نیز، آب شیرین کن از نوع MED با ظرفیت خروجی آب شیرین با حدود ۲۱۰ متر مکعب در ساعت پیش بینی شده است.

رییس شورای اداری هرمزگان افزود: قرارداد این طرح به ارزش یک میلیارد و ۴۰۶ میلیون و ۳۹۲ هزار یورو در اسفند ماه به پیمانکار ابلاغ شد و L/C توسط کار فرمای طرح در حال نهایی شدن و گشایش بوده و همچنین فعالیت‌های مهندسی پروژه آغاز شده است.

نیروگاه بخار ۱۴۰۰ مگاوتی سیریک در ۱۴۰ ﮐﯿﻠﻮﻣﺘﺮی ﺷﺮق ﺷﻬﺮﺳﺘﺎن ﺑﻨـﺪرﻋﺒﺎس و ۳۰ ﮐﯿﻠﻮﻣﺘﺮی ﺟﻨـﻮب ﺷﻬﺮﺳﺘﺎن ﻣﯿﻨﺎب در ساحل دریای عمان ساخته می شود.

"(پست Generator station) یا پست بلافصل نیروگاهی، متصل به یک نیروگاه بوده و به پست هایی گفته می شود که انرژی تولیدی نیروگاه را به شبکه انتقال می‎دهند؛ این پست‎ها جزو پست های انتقال نیستند و مالکیت آنها با نیروگاه است".

ایران در رتبه نخست ظرفیت تولید برق منطقه ، رتبه چهاردهم ظرفیت نصب شده (بیش از ۷۶ هزار مگاوات) و رتبه هفدهم تولید برق در اوج (بیش از ۵۲ هزار مگاوات) جهان قرار دارد.

 

منبع: خبرگزاری ایرنا

آخرین اخبار
پایگاه خبری شهروندالبرز
پایگاه خبری نوژان نیوز
مؤلف نیوز
پایگاه خبری ویدانیوز