کدخبر: 41 یکشنبه، 23 آذر 1399 - 11:55 41 پرینت خبر
علیرضا شریفی، مدیرعامل شرکت داروسازی سها:

تولید مکمل‌های دارویی برای نخستین بار در هلال احمر

image

مدیرعامل شرکت داروسازی سها وابسته به سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال احمر از تولید میانگین ۶۰ قلم انواع دارو در دوزها و اشکال مختلف شامل قرص، کپسول، شربت و سوسپانسیون خبر داد.

به گزارش روشنای راه، علیرضا شریفی افزود: اکنون این شرکت داروی بیماری های کلیوی، گوارشی، قلبی- عروقی، هورمونی، ضد التهاب غیراستروئیدی، آنتی بیوتیک، ضد دیابت، ضد درد، ضد صرع، ضد قارچ، ضد تهوع، ضد مالاریا، کاهش دهنده کلسترول خون، مهارکننده آنزیم، شربت متادون، اعصاب و روان، آنتی هیستامین و آنتی نئوپلاستیک را مطابق با آخرین استانداردهای سازمان بهداشت جهانی تولید و عرضه می کند.

وی رعایت استانداردهای بین المللی و الزامات دارویی (GMP)، ایجاد بستر مناسب برای تولید داروهای استراتژیک، حفظ کیفیت و تنوع بخشی به تولیدات را از ویژگی های مثبت شرکت داروسازی سها بیان کرد.

مدیرعامل این شرکت داروسازی ادامه داد: یکی از جهت گیری ها و سیاست های این شرکت، عدم وابستگی کشور به داروهای خارجی است و در این راستا بیش از ۱۰۰ پروانه ساخت از سازمان غذا و دارو اخذ شده است و بنا به نیاز بیماران و در صورت نیاز کشور تولید سایر اقلام در دستور کار قرار خواهد گرفت.

شریفی توضیح داد: با توجه به برنامه ریزی های انجام شده، این شرکت تا قبل از پایان امسال تولید مکمل های دارویی را برای نخستین بار آغاز خواهد کرد.

شرکت داروسازی سها مشتمل بر دو سایت تولیدی چهار باغ و شهید فقیهی (وردآورد) است. سایت چهارباغ اکنون با برخورداری از امکانات و تجهیزات فنی قادر به توسعه فعالیت های خود در زمینه های مختلف تولید داروهای انسانی و بیولوژیکی است. سایت شهید فقیهی نیز در زمینه تولید انواع دارو به صورت قرص و شربت و سوسپانسیون فعالیت دارد.

 

منبع: خبرگزاری ایرنا

آخرین اخبار
پایگاه خبری شهروندالبرز
پایگاه خبری نوژان نیوز
مؤلف نیوز
پایگاه خبری ویدانیوز