کدخبر: 406 جمعه، 14 خرداد 1400 - 16:20 406 پرینت خبر
جواد غلام پور، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات قم:

۱.۵ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال پایدار روستایی در قم تصویب شد

image

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات قم از تصویب یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات اشتغال پایدار روستایی برای باجه پُست بانک روستای سیروی شهرستان کهک این استان خبر داد.

به گزارش روشنای راه، جواد غلام پور طی گزارشی در خصوص نحوه حمایت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از اشتغال پایدار روستایی اظهار داشت: در سال گذشته ۹ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال پایدار روستایی در قالب ۶ طرح تجهیز باجه های پُست بانک و ایجاد اشتغال برای ۶ تَن مصوب شد و در سال جدید نیز تجهیز باجه پُست بانک روستای سیرو با مبلغ ۱۵۰۰‌ میلیون ریال و اشتغال زایی یک تَن به‌تصویب رسید.

وی در ادامه افزود: تسهیلات اعطایی به‌متقاضیان روستایی از محل منابع صندوق توسعه ملی و اشتغال پایدار و در قالب تجهیز و توسعه باجه‌های پُست بانک روستایی تامین شده است.

مدیرکل ارتباطات قم با اشاره به‌تاکید وزارتخانه متبوع خود مبنی بر توسعه اشتغال در مناطق روستایی افزود: با پیگیری‌های به‌عمل آمده تاکنون هفت طرح روستایی جنداب، خدیجه خاتون، سراجه، لنگرود، طایقان، صرم و سیرو هر کدام به‌میزان‌ یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از طرح های اشتغال روستایی بهره‌مند شده اند.

وی در ادامه تصریح کرد: این تسهیلات با هدف رفع شکاف بین شهر و روستا، توسعه خدمات بانکداری در مناطق محروم و کاهش آمد و شد بین شهر و روستا و رونق اقتصادی صورت پذیرفته است.

غلام پور در خصوص فرایند ثبت نام برای برخورداری از این تسهیلات گفت: متقاضیان لازم است طرح خود را در سامانه کارا به‌آدرس kara.mcls.gov.ir ارسال کنند تا پس از بررسی در کمیته فنی و بازدید از طرح اقدام شود.

 

منبع: خبرگزاری ایرنا

آخرین اخبار
پایگاه خبری شهروندالبرز
پایگاه خبری نوژان نیوز
مؤلف نیوز
پایگاه خبری ویدانیوز