کدخبر: 40 یکشنبه، 23 آذر 1399 - 11:51 40 پرینت خبر
ابراهیم مؤمنی، سرمربی پارادوومیدانی:

اولاد، الگوی خوبی برای نابینایان است

image

سرمربی پارادوومیدانی با تمجید از «مهدی اولاد» عملکرد شاگردش گفت: موفقیت دارنده مدال طلا بازی‌های پاراآسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا می‌تواند به‌عنوان الگو برای سایر نابینایان و کم‌بینایان تبدیل شود.

به گزارش روشنای راه، «ابراهیم مؤمنی» با اشاره به موفقیت دونده نابینای ایران در مسابقات آسیایی و جهانی اظهار داشت: «مهدی اولاد» که مدال طلا بازی‌های پاراآسیایی و جهانی را در کارنامه دارد نمونه بارزی از غلبه اراده بر محدودیت‌های ناشی از معلولیت است؛ معلولیتی که در برخی از مواقع به صورت ناخواسته و زمان دیگر به صورت تصادفی و اتفاق، فرد را درگیر خواهد کرد. باید سایر معلولان و کسانی که مشکلات و محدودیت دارند را شناسایی کنیم تا هم بتوانند افتخارآفرینی کنند و هم بتوانند با ابزار ورزش وارد جامعه شوند.

او با بیان اینکه برای رسیدن به سطح بالای ورزش نیاز به حمایت سازمان بهزیستی و خانواده است، افزود: باید سازمان استعدادها را به ما معرفی کند و خانواده‌ها همکاری لازم را داشته باشند. البته مشکلات اقتصادی سد راه این کار است، چرا که وارد شدن به ورزش بدون هزینه نیست بلکه شرایط ورزشکاران معلول به‌ویژه نابینایان موجب تحمیل هزینه زیاد به خانواده‌ها می‌شود. امیدوارم بتوانیم در آینده ورزشکاران زیادی مانند اولاد را به جهان معرفی کنیم.

مؤمنی در ادامه گذری بر موفقیت اولاد زد و گفت: این ورزشکار در پارالمپیک توکیو می‌تواند کاروان ایران را صاحب ۲ مدال کند. او در دوومیدانی امید کسب یک مدال طلا و یک برنز است. امیدوارم که بتوانیم با تلاش و پشتکار مدال برنز وی را نیز به طلا تبدیل کنیم. این ورزشکار پرافتخار شانس این را دارد که ۲ مدال طلا را به دست آورد و این نیاز به حمایت بیشتر است.

وی ادامه داد: باید از کمیته ملی پارالمپیک تشکر کنم که حقوق و مزایای ورزشکاران را به موقع پرداخت می‌کند و این موجب خواهد شد تا آنان دغدغه کمتری داشته باشند. اولاد اکنون به حد مطلوبی از آمادگی رسیده است و در شرایط کرونا هم تمریناتش به‌صورت آنلاین برگزار می‌شود. من از دی‌ماه سال گذشته در کنار ورزش هستم.

مهدی اولاد در رشته پرتاب نیزه در صدر جدول این ماده دوومیدانی در جهان قرار دارد و در ماده پرتاب دیسک نیز در جایگاه سوم جهانی را دارد.

 

منبع: خبرگزاری ایرنا

آخرین اخبار
پایگاه خبری شهروندالبرز
پایگاه خبری نوژان نیوز
مؤلف نیوز
پایگاه خبری ویدانیوز