کدخبر: 373 یکشنبه، 09 خرداد 1400 - 12:49 373 پرینت خبر
موسی حسینی کاشانی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم:

نشریات دارای مجوز قم چهار برابر شد

image

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم با اشاره به آمار مقایسه ای این استان در حوزه مطبوعات و تبلیغات گفت: نشریات چاپی، برخط و غیر برخط استان از ۱۱۸ نشریه در سال ۹۲ به ۴۴۷ مورد در سال‌جاری افزایش یافته است که این آمار رشد حدود چهار برابری را نشان می دهد.

به گزارش روشنای راه، سید موسی حسینی کاشانی افزود: قم از نظر تعداد رسانه های دارای مجوز ثبت شده در سامانه جامع رسانه های کشور پس از تهران، آذربایجان شرقی، اصفهان و خراسان رضوی به ترتیب با ۵۷۱۰، ۵۴۱، ۴۸۹ و ۴۶۴ در رتبه پنجم کشور قرار دارد.

وی با بیان اینکه ۳ خبرگزاری و ۷۶ پایگاه خبری از قم مجوز فعالیت گرفته‌اند گفت: از ۳۴ مجوز فعالیت خبرگزاری درکشور، دفتر مرکزی ۳ خبرگزاری درقم است ضمن اینکه ۲۰ خبرگزاری نیز در قم دارای دفتر نمایندگی هستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم اظهار داشت: هم اکنون ۱۲۲ کانون آگهی و تبلیغاتی، ۱۰ دفتر مطبوعاتی استانی و ۳۲ نمایندگی نشریات سراسری دارای مجوز در استان وجود دارد.

وی ادامه داد: جایگاه ویژه قم به عنوان خاستگاه انقلاب و ام القرای جهان تشیع، وجود مراجع عظام تقلید، حوزه علمیه، ظرفیت‌های مهم فرهنگی همچون حرم حضرت معصومه(س) و مسجد جمکران و همچنین رفت و آمد گسترده مقامات کشوری به این استان باعث شده تا اخبار قم همواره دارای اهمیت بسیار زیادی باشد.

حسینی کاشانی ادامه داد: هم اکنون هفت روزنامه، ۱۱ هفته نامه، ۲ دوهفته نامه، ۱۶ ماهنامه، ۶ دوماهنامه، ۱۰۹ فصلنامه، ۱۴۸ دوفصلنامه و ۳ سالنامه دارای مجوز در این استان فعالیت دارند.

وی ادامه داد: تعداد نسخه روزنامه‌های چاپ شده سالانه استان از ۳ میلیون ۲۰۰ هزار نسخه از  سال ۹۲ به ۴ میلیون و ۱۷۴ نسخه در سال ۹۸افزایش یافته‌است ضمن اینکه تعداد آگهی های توزیع شده میان مطبوعات استان در بین سال های ۹۲ تا ۹۸ رشد ۱۸۳ درصدی داشته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم با اشاره به اقدام های صورت گرفته برای حمایت از مطبوعات استان گفت: تعداد آگهی های توزیع شده میان مطبوعات استان از سال ۹۲ تا ۹۸ با رشد سه برابری همراه بوده است.

حسینی کاشانی ادامه داد: با حمایت های صورت گرفته، شمارگان نشریات چاپی استان از ۳ میلیون و ۲۰۰ نسخه در سال ۹۲ به چهار میلیون و ۱۷۴ هزار نسخه در سال ۹۸ افزایش یافته است.

 

منبع: خبرگزاری ایرنا

آخرین اخبار
پایگاه خبری شهروندالبرز
پایگاه خبری نوژان نیوز
مؤلف نیوز
پایگاه خبری ویدانیوز