کدخبر: 366 شنبه، 08 خرداد 1400 - 16:38 366 پرینت خبر
محسن حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش:

لزوم ارایه برنامه‌های فرهنگی و آموزشی توسط نامزدهای انتخاباتی

image

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه توسعه فرهنگی یکی از اصلی‌ترین نیازهای یک جامعه است گفت: نامزدهای انتخابات باید راهکارها و برنامه‌های خود را در حوزه فرهنگ و آموزش و یادگیری اعلام کنند؛ اینکه چگونه با نظام توسعه فرهنگ ارتباط برقرار می‌کنند.

به گزارش روشنای راه، محسن حاجی میرزایی در نشست امضای چهارمین موافقنامه همکاری مشترک با معاونت امور زنان و خانواده و در راستای تقویت توانمندی‌ها و مهارت زندگی دختران که در دفتر معاونت برگزار شد، اظهار داشت: همکاری بین آموزش و پرورش و معاونت امور زنان از همکاری های پرارزش و پربهایی است که می تواند در جامعه تحول آفرین باشد.

وی توضیح داد: پیشرفت دغدغه همه کشورها است و به تبع پیشرفت در جست و جوی الگوی مناسب هستند اما پیدا کردن این الگو به دغدغه برای همه تبدیل شده با آنکه مطالعات بسیاری هم در حوزه جامعه شناسی و هم مدیریت انجام شده است.

حاجی میرزایی با تاکید بر اینکه کار سیاستگذاران توجه به نیازهای جامعه است، یادآور شد: توسعه فرهنگی یکی از اصلی ترین نیازهای یک جامعه است و هیچ شاخص معتبری به اندازه توسعه فرهنگی اهمیت ندارد؛ فرهنگی که از نظام آموزش تاثیر می گیرد.

وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: پیشرفت اگر متکی به نظام یادگیری درست نباشد منتج به نتیجه پایدار نخواهد شد و برای پایداری و رشد مستمر نیازمند این هستیم که در نظام یادگیری کاری کارساز انجام دهیم.

وی خطاب به نامزدهای ریاست جمهوری توصیه کرد: امروز همه درصدد مشارکت در انتخابات هستند در این میان نامزدها باید راهکارها و برنامه های خود در حوزه فرهنگ و آموزش و یادگیری را اعلام کنند که قرار است چه کاری انجام دهند و  چگونه با نظام توسعه فرهنگ ارتباط برقرار می کنند.

حاجی میرزایی با تاکید بر اینکه در نظام یادگیری جنسیت مطرح نیست اما جنس مونث اهمیت بیشتری دارد، توضیح داد: چرا که مدرسه نخست خانواده است و کسی که در خانه نقش آفرینی می کند و دامن پرمهر خود را می گستراند مادر است و بار امانت را به دوش می کشد چنانچه هفتاد درصد معلمان مقطع ابتدایی زنان هستند پس باید سهم زنان در اهتمام به این دوره طلایی بیش از مردان باشد.

وی با یادآوری اینکه باید بیشترین سهم برای ساختن آینده به زنان داده شود، تصریح کرد: دربرآورد  آینده یک جامعه به زنان آن جامعه نگاه کنید و اگر از پرورش زنانی کارساز و خلاق غفلت کنیم آینده خود را از دست خواهیم داد.  

به گفته وزیر آموزش و پرورش، اگر فردی خودباوری لازم را نداشته باشد نمی تواند هستی بخش شود پس مادری می تواند فرزند قوی و توانمند را تحویل جامه دهد که خود اعتماد و عزت به نفس داشته باشد.

وی تاکید کرد: مادری که درک روشنی از حقوق و تکالیف خود دارد بهتر می تواند فرزندانی را تربیت کند که شخصیت خود را بخوبی می سازد در نتیجه فضای عمومی جامعه هم متحول می شود اما در جامعه ما هنوز مانده تا به استانداردها برسیم.  

 

کتاب بانوی اول در شبکه شاد بارگذاری شد

وزیر آموزش و پرورش در این نشست از بارگذاری کتاب بانوی اول در شبکه شاد خبر داد و گفت: این کتاب در دسترس همه دانش آموزان قرار گرفته است تا الگوی خوبی برای دختران باشد.

حاجی میرزایی یادآور شد: حتی اگر یک نفر با خواندن این کتاب در حوزه فرهنگ و تعلیم تربیت کار کند ارزش زیادی دارد. ضمن اینکه در دولت تدبیر و امید این رویکرد و توجه به حوزه یادگیری جدی تر شد و امیدواریم در دولت بعد هم جدی تر استمرار یابد.

 

منبع: خبرگزاری ایرنا

آخرین اخبار
پایگاه خبری شهروندالبرز
پایگاه خبری نوژان نیوز
مؤلف نیوز
پایگاه خبری ویدانیوز