کدخبر: 364 شنبه، 08 خرداد 1400 - 12:15 364 پرینت خبر

سرعت‌گرفتن واکسیناسیون در مراکز بهزیستی منوط به سه دانشگاه است

image

مدیرکل توانبخشی مراقبتی سازمان بهزیستی کشور گفت: عمده باقیمانده واکسیناسیون در مراکز بهزیستی مربوط به سه دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد، ایران و شهیدبهشتی در استان‌های خراسان رضوی و تهران است بنابراین سرعت‌گرفتن واکسیناسیون نیز منوط به آنها است.

به گزارش روشنای راه، مصطفی سراج در فایل صوتی با ارائه آخرین اطلاعات و آمار واکسیناسیون مراکز توانبخشی و مراقبتی بهزیستی تا روز گذشته جمعه هفتم خرداد ماه، افزود: تعداد کل واکسیناسیون سالمندان و پرسنل مراکز سالمندان ۱۷ هزار و ۹۷۵ نفر است به آن معنا که ۸۶ درصد افراد مقیم و پرسنل واکسن را دریافت کردند.

وی اضافه کرد: تعداد کل واکسن تزریق شده به سایر گروه‌ها اعم از افراد دارای معلولیت و افراد دارای اختلالات روان ۳۱ هزار و ۱۸۰ نفر یعنی ۶۲ درصد افراد مقیم و پرسنل این مراکز است.

 مدیرکل توانبخشی مراقبتی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به تعداد واکسیناسیون تمام مراکز یعنی مراکز سالمندان و افراد دارای معلولیت، گفت: ۴۹ هزار و ۱۵۵ نفر  در این مراکز یعنی ۷۰ درصد مراکز تحت پوشش واکسیناسیون قرار گرفتند. همچنین تعداد افرادی که دوز دوم واکسن را دریافت کردند ۱۴ هزار و ۶۷۱ نفر است.

سراج اظهار داشت: بیشترین میزان تحقق واکسیناسیون نسبت به تعداد پرسنل و افراد مقیم مراکز توانبخشی شبانه‌روزی به ترتیب مربوط به استان‌های اردبیل، مازندران، مرکزی، کرمانشاه و همدان است و کمترین میزان تحقق واکسیناسیون نیز به ترتیب مربوط به استان‌های هرمزگان، تهران، کهگیلویه و بویراحمد، سیستان و بلوچستان و خراسان رضوی است.

وی خاطرنشان کرد: دو استان تهران و خراسان رضوی از پنج استانی که کمترین تحقق واکسیناسیون را داشتند، دانشگاه‌های علوم پزشکی بزرگی مانند دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد، دانشگاه علوم‌پزشکی ایران و دانشگاه علوم‌پزشکی شهیدبهشتی در این استان‌ها مستقر هستند و به همین دلیل عمده باقیمانده واکسیناسیون مربوط به این سه دانشگاه است و چنانچه این سه دانشگاه واکسیناسیون مراکز را سرعت ببخشند، به‌طورقطع عمده مراکز تحت پوشش واکسیناسیون قرار می‌گیرند بنابراین از روسای این دانشگاه‌های علوم‌پزشکی درخواست داریم در زمینه واکسیناسیون باقی مراکز دستور ویژه‌ای صادر کنند.

ویروس کرونا با دست آلوده یا عطسه، سرفه و حتی قطرات تنفسی از طریق دهان، بینی و چشم به افراد منتقل می‌شود. تنگی نفس، خستگی و بدن درد، اختلال در بویایی و چشایی و مشکلات گوارشی از جمله علائم بیماری کووید ۱۹ است.

بیش از ۸۰ درصد مبتلایان به ویروس نیز دچار بیماری خفیف می‌شوند.

جهش ویروس کرونا در انگلستان، هندوستان و آفریقا که موجب افزایش سرایت، بیماری‌زایی و مرگ و میر آن شده، نگرانی‌های جدیدی را در جهان به وجود آورده است.

 

منبع: خبرگزاری ایرنا

آخرین اخبار
پایگاه خبری شهروندالبرز
پایگاه خبری نوژان نیوز
مؤلف نیوز
پایگاه خبری ویدانیوز