کدخبر: 356 پنجشنبه، 06 خرداد 1400 - 14:02 356 پرینت خبر
محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات:

۱۲ کارمند پست بخاطر کرونا جان خود را از دست دادند

image

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه فشار کاری روی کارمندان پست در مدت شیوع ویروس کرونا زیاد شده گفت: در نتیجه آن ۱۲ نفر از همکاران من در این شرکت به خاطر ابتلا به بیماری کووید ۱۹ جان خود را از دست داده اند.

به گزارش روشنای راه، محمد جواد آذری جهرمی در آیین رونمایی از پروژه های زیر ساختی شرکت ملی پست اضافه کرد: این شرکت دارای ۱۱ هزار و ۳۰۰ نفر کارمند است که در ۱۵ ماه گذشته ۲۰ درصد انان به کرونا مبتلا شده اند.
وی اضافه کرد: پست جز مجموعه هایی بود که در ایام کرونا شاهد افزایش فشار کاری بوده و برای جبران بخشی از این زحمت ها با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی رایزنی شده تا از ماه آینده روال واکسیناسیون کارمندان این شرکت آغاز شود.
آذری جهرمی افزود: با توجه به افزایش فشار کاری بر پست به دلیل شیوع ویروس کرونا برای رفع این مشکل ۲ راهکار شامل افزایش تعرفه ها و اضافه کردن نیروهای را پیش رو داشتیم که هیچ کدام امکان پذیر نبود.
وی اظهار داشت:  در این راستا هوشمند سازی مرکز تجزیه مبادلات هوشمند در هفت مرکز شامل ۲ مرکز تهران و پنج مرکز استان ها در دستور کار قرار گرفت با این اقدام علاه بر افزایش ۲ برابری ارایه خدمات در هر مرکز کیفیت ارایه خدمات نیز افزایش یافت.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات یاد آور شد: همچنین ۴۰ کامیون به شبکه هسته پستی کشور (توزیع بین استانی)و ایجاد ۲۰ مسیر جدید ایجاد شده که با این امکان ظرفیت رهسپاری بین استانی مرسولات افزایش داشتیم.
وی افزود: همچنین سیستم توزیع بین شهرستانی نیز با افزایش ۴۰۰ دستگاه وانت تولید داخلی نیز به ناوگان اضافه شد که با این اقدام ۱۰۰ درصد ظرفیت این سیستم نیز توسعه یافته است سرمایه گذاری یک هزار و ۴۰۰ میلیارد ریالی انجام شد.
وی با اشاره توسعه راهکارهای هوشمند در پست افزود: ۲ پستچی هوشمند و از جنس رباط به ناوگان پستی کشور اضافه شدند که طراحی، هدایت و ساخت انها به دست توانمند جوانان ایرانی بوده که اولین پستچی های هوشمند دارای مجوز کشور هستند.

 

منبع: خبرگزاری ایرنا

آخرین اخبار
پایگاه خبری شهروندالبرز
پایگاه خبری نوژان نیوز
مؤلف نیوز
پایگاه خبری ویدانیوز