کدخبر: 351 چهارشنبه، 05 خرداد 1400 - 10:07 351 پرینت خبر
عبدالحمید احمدی، معاون وزیر ورزش و جوانان:

مهمترین وظیفه جامعه ورزش ترویج اخلاق است

image

معاون وزیر ورزش و جوانان در مراسم پویش کمک مومنانه فدراسیون جانبازان و معلولین گفت: مهمترین وظیفه جامعه ورزش ترویج اخلاق و فرهنگ پهلوانی در میدان مسابقه است.

به گزارش روشنای راه، هفتمین مرحله از پویش کمک مومنانه فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولیت در محل این فدراسیون با حضور مسوولان ورزش کشور برگزار شد.

در این مراسم «عبدالحمید احمدی» معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان با اشاره به سنت خوب کمک و رواج معنویت در ورزش اظهار داشت: برای من مایه افتخار است و خوشحالم که فرصتی فراهم شد تا در جمع ورزشکاران افتخار آفرین این فدراسیون از فضای فرهنگی، اخلاقی و معنوی آن بهره ببرم.

وی افزود: در ابتدای ورودم به فدراسیون به زیارت شهید گمنام مشرف شدم و به مقام شامخ این شهید ارزشمند ادای احترام کردم. افتخار بزرگی است که فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولین میزبان شهید گمنام و ارزشمند دفاع مقدس است. حضور این شهید باعث خیر و برکت است. امیدوارم بتوانیم در مسیر شهدا و ترویج آرمان ها و ارزش هایی که این عزیزان در مسیر آن جانبازی کردند و به فیض شهادت رسیدند، قدم برداریم.

وی ادامه داد: سوم خرداد سالروز آزاد سازی خرمشهر را تبریک می گویم. به رزمندگان افتخارآفرینی که این حماسه بزرگ را رقم زدند افتخار می کنیم. این حماسه جزو نقاط عطف تاریخ طلایی دفاع مقدس است. در تاریخ برای همیشه ثبت و ماندگار شد که ملت ایران با رهبری امام راحل در مقابل دشمن متجاوز ایستادند و پیروز شدند. یاد شهدای گرانقدر عملیات آزادسازی خرمشهر، دفاع مقدس، مدافعان حرم را گرامی میداریم و به روح پاکشان سلام و صلوات می فرستیم.

احمدی افزود: امیدوارم که همه ما در جامعه ورزش بتوانیم در مسیر ترویج ارزش های شهدا و دفاع مقدس حرکت کنیم و از این مسیر سهم و دین خود را به شهدا ادا کنیم. وظیفه ما شناخت شهدا است و جامعه ورزش باید قدردان این عزیزان باشد.

معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی عنوان کرد: سالروز آزاد سازی خرمشهر مقارن با هفته ترویج فرهنگ پهلوانی شده است. برای جامعه ورزش شهدا و جانبازان الگو و اسوه های پهلوانی هستند و امیدوارم بتوانیم با تاثیر از این شخصیت های گرانقدر ارزش های معنوی و اخلاقی را سرلوحه کارمان قرار دهیم و محیط ورزش را پاک و اخلاق مدار نگه داریم.

وی تصریح کرد: مهمترین وظیفه جامعه ورزش به خصوص ورزشکاران و ملی پوشان ما در کنار کسب عنوان قهرمانی در رقابت های مختلف جهانی و بین المللی، ترویج اخلاق و فرهنگ پهلوانی است.

معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی در پایان گفت: از مسئولین فدراسیون برای برپایی رزمایش کمک های مومنانه تشکر می کنم و از جامعه ورزش دعوت می کنم تا با حضور در انتخابات ریاست جمهوری، عشق به رهبر معظم انقلاب، نظام مقدس جمهوری اسلامی و کشور عزیزمان را به رخ جهانیان بکشند.

«سیدمحمد شروین اسبقیان» رییس فدراسیون نیز در این مراسم گفت: در هفته ترویج فرهنگ پهلوانی، هفتمین مرحله کمک های مومنانه فدراسیون را به همت همکاران پرتلاشم برگزار کردیم. فدراسیون های ورزشی بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) با هماهنگی بسیار خوبی که حوزه معاونت فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان داشته است، کمک های مومنانه را از سال گذشته اجرایی کردند و این روند همچنان ادامه دارد.

همچنین در جاشیه این مراسم از علی کشفیا رییس انجمن والیبال نشسته و ساره جوانمردی دارنده مدال طلا پارالمپیک ریو تقدیر به عمل آمد.

 

منبع: خبرگزاری ایرنا

آخرین اخبار
پایگاه خبری شهروندالبرز
پایگاه خبری نوژان نیوز
مؤلف نیوز
پایگاه خبری ویدانیوز