کدخبر: 344 چهارشنبه، 05 خرداد 1400 - 09:46 344 پرینت خبر
حشمت الله عسگری، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران:

قطعی برق به واحدهای صنعتی اطلاع رسانی شود

image

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران بر زمانبندی مناسب و اطلاع رسانی به موقع جهت کاهش آسیب‌های ناشی از قطع برق به واحدهای تولیدی تاکید کرد.

به گزارش روشنای راه، حشمت الله عسگری در جلسه ای که به منظور کاهش اثرات قطعی برق در سطح واحد های تولیدی در استانداری برگزار شد اظهار داشت: شرکت توزیع برق استان با زمانبندی مناسب و اطلاع رسانی دقیق از آسیب بیشتر به واحدهای تولیدی جلوگیری کند.

وی خشکسالی های اخیر به ویژه کاهش شدید نزولات جوی در چند ماهه اخیر را عامل مهمی در کاهش تولید برق در سطح کشور دانست و افزود: این عامل در کنار موارد دیگر همچون تولید ارز دیجیتال سبب شده در بحث عرضه و توزیع برق با مشکل مواجه شویم و دستگاه‌های متولی باید برنامه ریزی لازم را برای کاهش تبعات منفی آن انجام دهند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران عنوان کرد: با توجه به نزدیک شدن به انتخابات و اثرات قطعی برق بر زندگی مردم و واحدهای تولیدی و کارگری نهایت دقت و برنامه ریزی لازم از طریق دستگاه‌های متولی جهت کاهش اثرات آن بر زندگی مردم صورت پذیرد.

عسگری: ضرورت توجه به انرژی های نو را امری انکارناپذیر دانست و افزود: در این خصوص باید برنامه مشخصی از سوی دستگاهای اجرایی ذی ربط ارائه گردد و سرمایه گذاری های لازم در این زمینه انجام گیرد.

وی از شرکت شهرک‌های صنعتی و سازمان صمت استان خواست گزارشی از وضعیت واحدهای تولیدی داخل و خارج از شهرک های صنعتی و خسارات ناشی از این موضوع را ارائه کنند؛ همچنین با توجه به حساسیت موجود در این راستا در بحث گلخانه ها سازمان جهاد کشاورزی با همکاری شرکت توزیع برق هماهنگی های لازم را به عمل آورده و مانع از رسیدن خسارت به این واحدها شود.

معاون اقتصادی استاندار تهران در ادامه تاکید کرد: یک میزان برق حداقلی برای گرم نگه داشتن کوره ها و ریخته گری ها برای گرم نگه داشتن کوره ها مد نظر قرار بگیرد تا آسیبی به این واحدها نیز نرسد.

 

منبع: خبرگزاری ایرنا

آخرین اخبار
پایگاه خبری شهروندالبرز
پایگاه خبری نوژان نیوز
مؤلف نیوز
پایگاه خبری ویدانیوز