کدخبر: 338 دوشنبه، 03 خرداد 1400 - 09:06 338 پرینت خبر
اسکندر مومنی، دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور:

آموزش وپرورش دستگاه برتر در پیشگیری از اعتیادو رفتارهای پرخطر شد

image

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور، آموزش و پرورش را به سبب عملکرد موفق در حوزه پیشگیری از اعتیاد و رفتارهای پرخطر، دستگاه برتر در سال ۱۳۹۹ اعلام کرد.

به گزارش روشنای راه، سردار اسکندر مؤمنی با اشاره به برخی از شاخص های مورد نظر در آموزش و پرورش در نیل به تحول در عرصه پیشگیری از مصرف مواد مخدر و روانگردان ها،‌ افزود: اجرای موفق «طرح یاریگران زندگی» در سطح مدارس و خانواده ها، همچنین ایجاد و گسترش «کانون‌های یاریگران زندگی»، از جمله موارد مؤثر در این امر است.

سردار مؤمنی ادامه داد: استفاده بهینه از ظرفیت شبکه شاد، برگزاری مستمر و منظم جشنواره نوجوان سالم، تولید محتوای  مناسب در عرصه پیشگیری از اعتیاد دانش آموزان و بارگذاری آن در کانال های موثر شبکه شاد، گنجاندن مطالب درسی درباره عوارض و پیامدهای سوء مصرف مواد مخدر در متون کتاب درسی و سنجش میزان اثر بخشی برنامه های پیشگیری از اعتیاد در مدارس از جمله دیگر این شاخص ها بوده است.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر در پایان گفت: با ملاحظه ساختار، برنامه ها،  اقدامات، فعالیت ها و دستاوردها ارزیابی عملکرد وزارت آموزش و پرورش، «رتبه عالی» برآورد شده است که مراتب به رییس ‌جمهوری و رییس ستاد مبارزه با مواد مخدر اعلام شده است.

 

منبع: خبرگزاری ایرنا

آخرین اخبار
پایگاه خبری شهروندالبرز
پایگاه خبری نوژان نیوز
مؤلف نیوز
پایگاه خبری ویدانیوز