کدخبر: 337 یکشنبه، 02 خرداد 1400 - 13:51 337 پرینت خبر
علی اصغر کمالی زاده، شهردار کرج:

ایستگاه های پایش هوا رونمایی شد

image

شهرداری کلانشهر کرج در آیینی از پروژه ها زیست محیطی و ایستگاه های پایش با هدف کاهش آلودگی هوا رونمایی کرد.

به گزارش روشنای راه، «سامانه پایش آلودگی هوا و ریزگردهای شهر کرج»، «سه ایستگاه سنجش ذرات معلق »، «راهبری، کالیبراسیون و شروع به کار چهار ایستگاه سنجش آلودگی هوا»، «دستگاه تولیدکننده آب ژاول» و «نرم‌افزار مدیریت نمایشگرهای آلودگی هوا» امروز در کرج رونمایی شد.
سامانه پایش آلودگی هوا و ریزگردها و تجمیع دادهای هفت ایستگاه سنجش کیفیت هوا و سه ایستگاه سنجش ذرات معلق با مالکیت شهرداری کرج در مناطق سه ، پنج و هشت شهرداری کرج راه اندازی شده است.

راهبری و کالیبراسیون چهار ایستگاه سنجش کیفیت هوای شهر کرج برای نخستین بار در کشور از سوی اداره کل حفاظت محیط‌زیست البرز شامل ایستگاه‌های فرهنگسرای کوثر، مترو کرج، شهرداری منطقه ۶ تحویل شهرداری کرج شد.
صحت سنجی و تحلیل کمی و کیفی داده‌های اندازه‌گیری آلودگی هوای شهر کرج، تحویل چهار ایستگاه سنجش آلودگی هوای شهر کرج از اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان البرز و راهبری و حفظ و نگهداری از آن‌ها برای اولین بار در کشور و انعقاد تفاهم‌نامه همکاری فی‌مابین شهرداری کرج و اداره کل حفاظت محیط‌زیست البرز در خصوص راهبری و حفظ و نگهداری ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا، نرم‌افزار ارسال تصاویر بر تلویزیون‌های شهری واقع در میدان جمهوری و چهارراه حدادی و خرید، نصب و راه‌اندازی دستگاه تولیدکننده آب‌ژاول ازجمله پروژه‌های است که در مراسم امروز رونمایی شد.


برای اجرای این پروژه ها افزون بر ۳۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شد

شهردار کرج در این آیین با تأکید بر اینکه محیط ‌زیست دیگر توصیه نیست بلکه یک الزام است، گفت: مدیریت شهری به حوزه محیط‌زیست توجه ویژه‌ای دارد. علی کمالی زاده با اشاره به اینکه با تغییر اقلیم مواجه هستیم، افزود: کشور در شرایط خشکسالی سالی قرار دارد که منجر به تشدید پدیده ریزگردها در بسیاری از نقاط شده است.
وی با تأکید بر اینکه شهرداری کرج به حوزه محیط‌زیست و پروژه‌های در این خصوص توجه ویژه‌ای دارد، گفت: سومین تصفیه‌خانه فاضلاب برای احیای فضای سبز در کرج با ظرفیت یک هزار مترمکعب در شبانه‌روز و به روش بیولوژیکی IFAS در محله دولت‌آباد در حال تکمیل و در روزهای آینده بهره‌برداری می‌شود.
وی همچنین تأکید کرد: تصفیه‌خانه چهارم و پنجم آب های سطحی کرج نیز در دستور کار قرار دارد و برای تحقق این مهم برنامه‌ریزی‌های مدونی صورت گرفته زیرا آبیاری فضای سبز شهری با آب شرب منطقی نیست.
شهردار کرج در بخش دیگری با اشاره به اینکه شورای پنجم برای حوزه محیط‌زیست اهمیت ویژه‌ای قائل بوده است، گفت: در این خصوص توسعه زیرساخت‌ها موردتوجه ویژه است.
کمالی زاده با اشاره به اینکه مدیریت شهری در دوره فعلی پروژه تعطیل مترو را از سر گرفت و این پروژه در آینده‌ای نزدیک بهره‌برداری می‌شود، گفت: امسال ۴۸۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت به متروی کرج اختصاص یافت.
وی همچنین تأکید کرد: دولت نیز از محل بودجه‌های دولتی به پروژه متروی کرج ۱۰۹ میلیارد تومان اختصاص داده است.

آخرین اخبار
پایگاه خبری شهروندالبرز
پایگاه خبری نوژان نیوز
مؤلف نیوز
پایگاه خبری ویدانیوز