کدخبر: 329 یکشنبه، 02 خرداد 1400 - 11:24 329 پرینت خبر
به مناسبت سوم خرداد، روز آزادسازی خرمشهر؛

هفتِ صبحِ سوم خرداد

image

سالروز حماسه‌ای به یادماندنی در تاریخ این مرزوبوم کهن است؛ روزی که بهترین، رشیدترین و دلاورترین فرزندان میهن، بدون هیچ سهم‌خواهی و چشمداشتی به مناصب دنیوی، خونین‌شهر را دوباره خرمشهر و شادی را میهمان دل هموطنان کردند. روزی که ایران، جهان را به حیرت واداشت و ماشین جنگی جبهه گسترده دشمن، در برابر اراده و خواست ملتی مصمم، متحد و یک‌پارچه، زمین‌گیر شد.

به گزارش روشنای راه، سوم خرداد 1361، بار دیگر خرمشهر این نگین همیشه درخشان به دامان ایران بازگشت. رقص پرچم ایران روی گنبد مسجد جامع خرمشهر و آوای «ممد نبودی ببینی شهر آزاد گشته» از تصاویر و آواهای ثبت شده در تاریخ سربلندی این کشور شد؛ تا باد چنین بادا.

تاریخ پرفراز و نشیب انقلاب اسلامی ایران، مملو از رویدادهایی است که هر یک به عنوان تابلوی افتخاری ثبت شده است. در این میان، حماسه آزادسازی خرمشهر، به عنوان نقطه عطفی به‌شمار می‌آید که با مدد الهی و با صلابت و فداکاری فرزندان قهرمان این مرز و بوم، به منصه ظهور رسید.

خرمشهر، یک تکه نه چندان بزرگ در جنوب غربی ایران، بسیار قبل‌تر از دوره معاصر چشم دشمنان ایران را به خود خیره کرده بود. تلاقی دو رودخانه مهم کارون و اروندرود و نزدیکی به بندر بصره، به زیبایی و چشم‌نوازی این شهر، ارزش اقتصادی و استراتژیک افزون‌تری نیز بخشیده  بود.

خرمشهر ، شهری در آسمان که فقط نامی بر زمین دارد، خرمشهر؛ شهری که آزادی را به پرستوها آموخت و شقایق های فراوانی را در دامن خود پروراند.

 خرمشهر وطن استقامت است و جایگاه غیورترین انسانهای روی زمین . سلام و درود خدا بر خرمشهر و لاله های آرمیده بر دامانش، چه زیبا ایستادگی کردی و بر آتش کینه متجاوزان دامن زدی و ققنوس وار از میان نخل های سوخته و خانه های ویران شده حیات جاودانه  ات را ادامه دادی.

سوم خرداد یک حماسه ملی است؛ اگر حضور ملت در صحنه جبهه های دفاع نبود، نه حماسه آن پیروزی تحقق می‌یافت و نه حماسه حضور مردم در جشن پس از پیروزی. لذا به حق می توان گفت پاسداشت فتح خرمشهر در گرو پاسداشت حضور مردمی در همه صحنه هاست.

مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) در این خصوص فرموده اند:

روز سوم خرداد، نماد ایثار و مقاومت و پیروزی ملت ایران به برکت ایمان و به کار گرفتن قوای خود در مقابل دشمن است.

سالروز فتح ظفرمندانه خرمشهر، شهر همیشه استوار تاریخ گرامی باد.

نویسنده: ا.آ

آخرین اخبار
پایگاه خبری شهروندالبرز
پایگاه خبری نوژان نیوز
مؤلف نیوز
پایگاه خبری ویدانیوز