کدخبر: 328 شنبه، 01 خرداد 1400 - 14:49 328 پرینت خبر
مجتبی باقرزاده، مدیرکل اسناد و ثبتی سازمان اوقاف و امور خیریه:

جانمایی ۱۶۵ هزار هکتار از اراضی موقوفه در سامانه کاداستر سازمان ثبت

image

مدیر کل اسناد و ثبتی سازمان اوقاف و امور خیریه از تثبیت مالکیت ۷۵ هزار هکتار از اراضی و املاک وقفی کشور در سال ۱۳۹۹ خبر داد و گفت: مساحت ۱۶۵ هزار هکتار از اراضی و املاک موقوفه در سامانه کاداستر سازمان ثبت جانمایی شده که در مرحله تثبیت مالکیت و اخذ سند تک برگی هستند.

به گزارش روشنای راه، مجتبی باقرزاده اظهار داشت: یکی از مهمترین ماموریت‌های سازمان اوقاف و امور خیریه و بطور کلی متصدیان وقف، حفظ و حراست از اصل موقوفات است که مصداق بارز آن تثبیت مالکیت و اخذ سند کاداستری برای آنها خواهد بود.

وی از تثبیت مالکیت ۷۵ هزار هکتار از اراضی و املاک وقفی کشور در سال ۱۳۹۹ خبر داد و گفت: در راستای قانون جامع حدنگار سند کاداستری این اراضی و املاک موقوفه صادر شده است.

مدیرکل اسناد و ثبتی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه تثبیت مالکیت و اخذ سند کاداستری برای موقوفات، موجب افزایش بهره‌وری موقوفات و درآمد آنها و همچنین کاهش آمار دعاوی حقوقی و توفیق بیشتر در محاکم دادگستری می‌شود، افزود: مساحت ۱۶۵ هزار هکتار از اراضی و املاک موقوفه در سامانه کاداستر سازمان ثبت جانمایی شده که در مرحله تثبیت مالکیت و اخذ سند تک برگی هستند.

باقرزاده تصریح کرد: در سال گذشته، به رغم شرایط کرونایی با تلاش همکاران ادارات اجرایی استان ها و همچنین همکاری ادارات ثبت اسناد و املاک کشور در قالب کارگروه موضوع تفاهمنامه مشترک، تعداد ۱۵ هزار و ۱۶۵ جلد سند مالکیت حدنگار شده (کاداستری) برای اراضی موقوفات و اماکن مذهبی صادر شد که شامل ۵۳ هزار رقبه ملکی با مساحت ۷۵ هزار هکتار بوده که به دارایی‌های ثبت شده موقوفات کشور اضافه شده است تا از هرگونه تصرفات غیر قانونی مصون بمانند.

وی خاطرنشان کرد: در سال جدید نیز در راستای تفاهمنامه مشترک سازمان اوقاف و ثبت اسناد و املاک کشور که اخیرا بروزرسانی و با امضای روسای دو سازمان ابلاغ شده است با جدیت بیش از پیش، موضوع شناسنامه‌دار کردن و تثبیت مالکیت موقوفات در دستور کار ادارات کل استانها قرار دارد و بعنوان یکی از بر نامه‌های ویژه پیگیری و دنبال می‌شود.

 

منبع: خبرگزاری ایرنا

آخرین اخبار
پایگاه خبری شهروندالبرز
پایگاه خبری نوژان نیوز
مؤلف نیوز
پایگاه خبری ویدانیوز