کدخبر: 323 شنبه، 01 خرداد 1400 - 14:05 323 پرینت خبر
ابوالحسن محمدی، مدیرعامل شرکت نفت و گاز زاگرس جنوبی:

میدان نفتی خشت فارس با ظرفیت تولید ۲۰ میلیون بشکه افتتاح می‌شود

image

مدیرعامل شرکت نفت و گاز زاگرس جنوبی با اشاره به اینکه هم‌اینک سالانه حدود ۲ میلیون بشکه نفت در سروستان در شرق شیراز تولید می‌شود، گفت: به زودی میدان خشت نیز در کازرون در غرب استان فارس افتتاح می‌شود که توان تولید سالانه ۲۰ میلیون بشکه نفت را دارد.

به گزارش روشنای راه، ابوالحسن محمدی در نشست تخصصی صنعت نفت، گاز و پتروشیمی استان فارس با بیان اینکه شرکت نفت و گاز زاگرس جنوبی ۱۷۵ میلیون مترمکعب گاز تولید می‌کند که معادل ۲۲ درصد گاز ایران است افزود:  بخش زیادی از این محصول در فارس تولید می‌شود ولی روی مایعات گازی در فارس خیلی سرمایه‌گذاری نشده است.
وی با بیان اینکه در حوزه تقویت فشار گاز پروژه‌های خیلی بزرگی در این شرکت در حال اجرا است ادامه داد: اگر ایستگاه‌های تقویت گاز ایجاد نشود سالانه ۹۹ میلیون مترمکعب گاز از دست می‌دهیم که معادل ۷۰۰ هزار بشکه نفت است، با ایجاد این ایستگاه‌های تقویت فشار از هدر رفت این مقادیر گاز جلوگیری می‌شود.
مدیرعامل شرکت نفت و گاز زاگرس جنوبی در بخش دیگری از سخنان خود در نشست تخصصی صنعت نفت، گاز و پتروشیمی استان فارس با بیان اینکه در این جلسات باید دانشگاهیان و صنعتگران نیز دعوت شوند و از نظرات آنها نیز استفاده شود، اظهار داشت: دانشگاه‌های فارس در حوزه نفت و گاز آموزش می‌دهند اما ما کارگاه آموزشی مهارتی در این حوزه در فارس نداریم و آموزش مهارت مغفول مانده است.
محمدی همچنین بیان کرد: قوانین در شرایط تحریم جلوی سرعت کارها را گرفته است و لازم است قوانین مطابق با شرایط تحریم شود.

شهرستان سروستان در ۸۰ کیلومتری شرق شیراز واقع است و کازرون در ۱۲۰ کیلومتری غرب مرکز استان قرار دارد.

 

منبع: خبرگزاری ایرنا

آخرین اخبار
پایگاه خبری شهروندالبرز
پایگاه خبری نوژان نیوز
مؤلف نیوز
پایگاه خبری ویدانیوز