کدخبر: 304 سه‌شنبه، 28 اردیبهشت 1400 - 14:39 304 پرینت خبر
حبیب ا... شعبانی موثقی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه همدان:

روابط عمومی‌ها برای ارتقای استان در سطح ملی تلاش کنند

image

نماینده ولی فقیه و امام جمعه همدان با بیان اینکه وقایع فرهنگی غنی و مهمی در همدان روی می‌دهد، تاکید کرد: این رویدادها باید در سطح ملی و کلان اطلاع رسانی شود تا استان به جایگاه واقعی خود در کشور برسد.

به گزارش روشنای راه، حجت الاسلام والمسلمین «حبیب الله شعبانی موثقی» در دیدار با شورای هماهنگی روابط عمومی‌های استان همدان اظهار داشت: روابط عمومی نیازمند مولفه هایی همچون سرعت، دقت و امانتداری است و تلاش فعالان این عرصه باید منجر به ایجاد اعتماد در مخاطبان شود.

وی با بیان اینکه ایجاد حس اعتماد در مخاطب کار سختی است، افزود: در برخی موارد مردم به نوع گزارش‌ها اعتماد نمی‌کنند و لازمه تحقق این مساله و رفع این مشکل امانتداری است که باید به درستی رعایت شود. 

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه دستگاه‌ها در کنار گزارش دستاوردهای خود، باید به نقاط ضعف خود نیز بپردازند، تصریح کرد: یکی از وظایف مهم روابط عمومی‌ها، احصا نقص‌ها و مشکلات و گزارش آنها برای رفع کمبودها است.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی موثقی، سواد رسانه‌ای را یک ضرورت در جامعه دانست و گفت: دنیای امروز، جنگ بین روایت‌ها و جنگ شناخت‌ها است که به دنبال تصرف اذهان و فکر مردم هستند و اگر سواد رسانه‌ای وجود نداشته باشد، اهل مکر و خدعه بر جامعه حاکم خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: هر چه سواد رسانه ای کمتر باشد، فریب‌ها پررنگتر می شود هرچند به صورت تجربی سواد رسانه‌ای در بین مردم شکل گرفته است، اما نیازمند آموزش آن در سطح جامعه به صورت تخصصی هستیم.

 

امام جمعه همدان: روابط عمومی‌ها برای ارتقای استان در سطح ملی تلاش کنند

 

نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به نقش روابط عمومی‌ها و رسانه در عرصه مقابله با کرونا، اظهار داشت: اتفاق خوبی که در مقابله با این ویروس منحوس روی داد این بود که فضای اطلاع رسانی‌ها توانست زمینه ساز همراهی مردم باشد و مهم‌ترین آن استفاده از ماسک بود که در بعضی از گزارش ها شاهد رعایت ۸۰ درصدی مردم بودیم.

حجت الاسلام شعبانی در ادامه با گلایه از اینکه برخی وقایع مهم همدان در سطح ملی مطرح نمی‌شود، گفت: ۳۰ مهر سال ۵۷ اتفاق بزرگی روی داد که کمتر در سطح ملی به آن پرداخته شد و یا در روز قدس سال ۶۱ در یک روز ۱۸ نفر در بمباران رژیم بعث در همدان به شهادت رسیدند که نزدیک به ۸۰ نفر از شهدا جزو راهپیماییی کنندگان و نمازگزاران بودند.

او تصریح کرد: در سال‌های گذشته نیز آیین هایی مثل یادبود شهید سلیمانی و حتی نماز عید فطر امسال را نیز نتوانستیم به طور شایسته ای در سطح ملی و کلان معرفی کنیم که ارتقای وضعیت اطلاع رسانی در استان نیازمند ترقی فرهنگ جامعه است.

در این جلسه که با حضور هیات رییسه و جمعی از مدیران روابط دستگاههای اجرایی استان برگزار شد، «اسدالله ربانی مهر» مدیرکل روابط عمومی استانداری همدان گزارشی از وضعیت اطلاع رسانی و همچنین فعالیت های حوزه روابط عمومی در استان را ارائه کرد.

 

منبع: خبرگزاری ایرنا

آخرین اخبار
پایگاه خبری شهروندالبرز
پایگاه خبری نوژان نیوز
مؤلف نیوز
پایگاه خبری ویدانیوز