کدخبر: 30 یکشنبه، 16 آذر 1399 - 12:09 30 پرینت خبر
حجت الاسلام حبیب‌رضا ارزانی، رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور:

دانشجو در نظام جمهوری اسلامی مظهر بالندگی و اقتدار علمی است

image

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور دانشجویان را در نظام جمهوری اسلامی مظهر بالندگی و اقتدار علمی دانست و تاکید کرد: ۱۶ آذر روز پاسداشت اندیشه‌های نوین و روز گسستگی جهل و نابخردی است.

به گزارش روشنای راه، حجت الاسلام حبیب‌رضا ارزانی به مناسبت فرارسیدن رسیدن ۱۶ آذر به عنوان روز دانشجو طی پیامی نوشت: شانزدهم آذر هر سال یادآور رشادت و ایثار دانشجویانی است که در برابر رژیم ستم شاهی و حضور استعماری آمریکایی‌ها در ایران که چندی قبل از آن، با کودتایی ننگین، سلطه و ظلم پادشاهی را به کشور بازگردانده بودند، سکوت نکرده و خون پاک خویش را در راه مقابله با رژیم کودتاگرِ طاغوت و اربابانشان نثار کردند. 

وی افزود: امسال نیز در حالی به استقبال از شانزدهم آذرماه روز دانشجو می‌رویم که ایران اسلامی و جامعه علمی- دانشگاهی ما داغدار شهادت دانشمند فرزانه محسن فخری زاده گشته است تا این عمل ننگین که بدست شقی‌ترین دشمنان این آب و خاک انجام گرفت، ثابت نماید که دشمنان ایران اسلامی بر خلاف شعارهای ظاهریِ حقوق بشری که سر می‌دهند، دشمن پیشرفت و اعتلای ایرانیان در عرصه علمی هستند اما شکی نیست که شهادت آن دانشمند فرزانه، همچون آب حیاتی خواهد بود که درخت تنومندِ علمی این کشور را آبیاری نموده و با حضور شما جوانانِ مومن و مسجدی که از سنگر دانشگاه علم اندوزی می‌کنید، خللی در توسعه علمی کشور پدید نخواهد آمد. 

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از روزدانشجو به عنوان روز پاسداشت اندیشه‌های نوین و روز گسستگی جهل و نابخردی یاد کرد و نوشت: دانشجو در جمهوری اسلامی، مظهر علم و معرفت، اقتدار و بالندگی و نماد آزادگی و آزادی خواهی و هدف اصلی آن رسیدن به اوج قله‌های علمی و سرافرازی با تأسی به آموزه‌های دینی و انقلابی است؛ به فرموده رهبر فرزانه انقلاب اسلامی آیت الله العظمی خامنه‌ای «مظهر شهامت و سرعت عملِ ملت ایران دانشجویان بودند؛ آن هم دانشجویانی که پیرو خطّ امام(ره) بودند، نه دانشجوی وابسته به فلان حزب سیاسی یا فلان تشکیلات گوناگون و بی‌ایمان؛ نه، دانشجویی که خطِّ امام(ره) را قبول داشت و به آن مؤمن بود»

وی ادامه داد: روز دانشجو، روز تکریم علم و دانش و نمایانگر روح استقلال‌خواهی، استکبارستیزی،‌ آزادی‌خواهی و عدالت‌طلبی دانشجویان مومن و توانمند ایران در پرتو دین مبین اسلام است.

۱۶ آذر در تقویم روز دانشجو نام گذاری شده است. در این روز در سال ۱۳۳۲ خورشیدی مصطفی بزرگ‌نیا، احمد قندچی و مهدی شریعت‌رضوی سه دانشجوی دانشکده فنی دانشگاه تهران در اعتراضات دانشجویان به دیدار رسمی ریچارد نیکسون معاون رئیس‌جمهوری وقت به دعوت پهلوی دوم، در حمله نیروهای گارد به دانشگاه به ضرب گلوله به شهادت رسیدند. سفر رسمی نیکسون، تنها سه ماه و نیم بعد از کودتای ۲۸ مرداد آمریکا در ایران انجام شد.

 

منبع: خبرگزاری ایرنا

آخرین اخبار
پایگاه خبری شهروندالبرز
پایگاه خبری نوژان نیوز
مؤلف نیوز
پایگاه خبری ویدانیوز