کدخبر: 298 سه‌شنبه، 28 اردیبهشت 1400 - 14:21 298 پرینت خبر

خرد جمعی (روز جهانی ارتباطات)

image

روزانه بسیاری از سازمان‌ها با وجود داشتن شاخص‌های موثر در نیل به اهداف تعییـن‌شده به افـول می‌رسند، چراکه از قدرت و حمایت حوزه روابط‌عمومی بی‌بهره هستند.

به گزارش روشنای راه، اهمیت دادن به اطلاع‌رسانی، مجهزبودن به اطلاعات چندجانبه مرتبط درون و برون‌سازمانی نقش بسیار سازنده در بقا و پـیمودن پله‌های ارتقای یک سازمان دارد.

درواقع از آنجایی که روابط‌عمومی نقش ارتباطی سازمان و جامعه را عهده‌دار است، سازمانی موفق‌تر است که روابط‌عمومی در آن، این نقش را به خوبی ایفا کند. درمقابل اهمیت بالای نقش روابط‌عمومی در یک سازمان، چالش‌هایی نیز می‌تواند این حوزه را تهدید کند. مهم‌ترین وظیفه روابط‌عمومی انعکاس عملکرد سازمان مربوطه است و بیشتر ارزیابی سازمان‌ها براساس عملکرد روابط‌عمومی آن سازمان شناسایی می‌شود.

گاهی شاهد هستیم به دلیل نبود تفکر در طراحی تشکیلات و کمبود نیروی متخصص در این حوزه، مدیران روابط‌عمومی با بزرگ‌نمایی سازمان متبوع خود بی‌اعتمادی برای جامعه مخاطب ایجاد می‌کنند. معتقدم هیچ سازمانی نمی‌تواند با مخاطبان خود بدون بهره‌گیری از دانش و آگاهی و ابزارهای تخصصی روابط‌عمومی با جامعه ارتباط بهینه برقرار کند. از دیگر معضلات پیش‌رو در روابط‌عمومی‌ها، جایگاه ضعیف سازمانی این حوزه است.

درواقع با توجه به اینکه فعالیت روزانه روابط‌عمومی با اضطراب همراه است و بعضا امتیاز خاصی در پست سازمانی برای این حوزه دیده نمی‌شود، فعالیت، خلاقیت و پویایی حوزه روابط‌عمومی با خطر بی‌انگیزه شدن همراه می‌شود و این مساله مشکلاتی را در کارآمدی یک سازمان به‌دنبال خواهد داشت.

متاسفانه برخی روابط‌عمومی‌ها آن‌گونه که باید، از خردجمعی بهره‌مند نیستند، درصورتی که روابط‌عمومی باید با ایجاد راه‌های موثر در ارتباط با جامعه مخاطب، در شناسایی و ارتقای اهداف سازمانی، نقش راهبردی خود را به درستی ایفا کند؛ همچنین از دیگر چالش‌های روابط‌عمومی، غیرمهارتی بودن این حوزه است؛ چراکه بعضا این بخش به جای کارآمد بودن برای سازمان، صرفا با ابزار ستایشی در راستای مدیحه‌سرایی مسئولان سازمان فعالیت می‌کند؛ که این مهم فعالیتی کاملا غیرحرفه‌ای محسوب می‌شود.

نویسنده: محمود عزیزی

آخرین اخبار
پایگاه خبری شهروندالبرز
پایگاه خبری نوژان نیوز
مؤلف نیوز
پایگاه خبری ویدانیوز