کدخبر: 297 دوشنبه، 27 اردیبهشت 1400 - 14:00 297 پرینت خبر
محمدصادق افراسیابی، معاون توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی:

تحول عمیق روابط عمومی‌ها از سنتی به الکترونیک

image

معاون توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی، گسترش فناوری اطلاعات و ارتباطات را عاملی برای تحول روابط عمومی‌ها از سنتی به الکترونیک دانست و گفت: با گسترش ابزارها و تفکر دیجیتال در زندگی و امور جامعه، اهالی این حرفه هم به عنوان نهاد اطلاع‌رسانی برای بهبود کارکرد با شیوه‌های نوین همگام شدند.

به گزارش روشنای راه، محمد صادق افراسیابی با تبریک فرارسیدن ۲۷ اردیبهشت به عنوان روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی به اهالی رسانه، دست اندرکاران روابط عمومی و اساتید و پیشکسوتان این حرفه با تشریح روند شکل گیری و لزوم این تحول و حرکت از سنتی به دیجیتال، اظهار داشت: روابط‌عمومی الکترونیک فعالیتی است که با استفاده از فناوری‌های نوین اطلاعاتی و ارتباطاتی سعی دارد، اثربخشی فعالیت‌های روابط‌عمومی را در رابطه با اهداف سازمان و به ویژه جلب رضایت ذی‌نفعان به حداکثر برساند.
وی ادامه داد: با افزایش ضریب نفوذ اینترنت در ایران که هر ساله شاهد رشد این میزان نیز هستیم بسیاری از سرویس های ارائه‌شده به مردم شکل جدیدی به خود می گیرد. امروزه با استفاده از فناوری های اطلاعاتی و شبکه های الکترونیکی و سرویس های اینترنتی می توان بسیاری خدمات مرسوم در دولت یا شرکت‌های بخش خصوصی را از طریق شبکه های مذکور به مردم ارائه داد و از این طریق ضمن صرفه جویی در وقت و انرژی و هزینه ها باعث جلب رضایت مردم شد.
 

ارمغان فناوری‌های نوین اطلاعاتی و ارتباطاتی برای روابط عمومی‌ها

این مدرس دانشگاه از ظهور فناوری های نوین اطلاعاتی و ارتباطاتی به عنوان ارمغانی در راستای حرکت این حرفه از سنتی به الکترونیک و دیجیتال یاد کرد و گفت: یکی از این ارمغان‌ها این است که روابط عمومی دیگر صرفا بلندگوی رسانه ای سازمان ها نیست و با رصد شبکه های اجتماعی و محتوای منتشر شده در فضای مجازی به سازمان‌ها کمک می‌کند که خود را متناسب با نیاز مردم و جامعه بازسازی کنند.
 افراسیابی از کاهش هزینه های سنگین تبلیغات تلویزیونی و سینمایی برای برندسازی با استفاده از ظرفیت‌های فضای مجازی برای تولید و نشر محتوا امکان توسعه ی برند را با هزینه های بسیار پایین تر نسبت به گذشته و عصر حاکمیت تلویزیون را از دیگر مزایای این حرکت برشمرد.

تحول عمیق روابط عمومی‌ها از سنتی به الکترونیک
معاون مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی امکان تعامل بی واسطه به مشتریان با هدف ارائه خدمت و انجام نظرسنجی از ایشان در خصوص نحوه و کیفیت ارائه خدمات فراهم شده و خروجی این نظرسنجی های اینترنتی و پیامکی، هزینه های هنگفت نظر سنجی های پیمایشی را که در گذشته در بهترین حالت در قالب چاپ برگه های نظر سنجی انجام می‌شد، کاهش داده را از دیگر موارد و ویژگی های این حرکت و تحول در روابط عمومی ها عنوان کرد.
نویسنده کتاب سواد رسانه ای از الف تا ی همچنین، ایجاد درک جدیدی از سازمان مسئولیت پذیر را از دیگر مزایای این حرکت و تحول در روابط عمومی ها از سنتی به الکترونیک دانست و گفت: براین باوریم روابط عمومی سازمان ها می‌توانند با استفاده از فرصت تولید و نشر محتوای فرهنگی متناسب با حوزه تخصصی خود در ایفای نقش مسئولیت اجتماعی و اصلاح فرهنگ و رفتار مردم به عنوان نمونه در حوزه تغذیه، تعامل بهتر با محیط زیست و ... نقش موثرتری ایفا کنند.
این مدرس دانشگاه خاطرنشان کرد: علاوه بر این موارد چهارگانه، قطعا می‌توان موارد بیشتری از فرصت های فضای مجازی برای تحقق روابط عمومی پیشرو و مردم محور را یادآوری کرد که در این مجال به این موارد بسنده شد.

 

منبع: خبرگزاری ایرنا

آخرین اخبار
پایگاه خبری شهروندالبرز
پایگاه خبری نوژان نیوز
مؤلف نیوز
پایگاه خبری ویدانیوز