کدخبر: 29 یکشنبه، 16 آذر 1399 - 12:02 29 پرینت خبر
وحید قبادی دانا،رییس سازمان بهزیستی خبر داد:

واگذاری ۱۹۴۳ واحد مسکونی به مددجویان و معلولان بهزیستی

image

رئیس سازمان بهزیستی کشور از واگذاری ۱۹۴۳ واحد مسکونی به مددجویان و افراد دارای معلولیت تحت پوشش این سازمان خبر داد و گفت: امروز به طور همزمان این واحدهای مسکونی در ۳۰ استان کشور افتتاح و واگذار شد.

به گزارش روشنای راه، وحید قبادی دانا در آیین واگذاری همزمان ۱۹۴۳ واحد مسکونی افراد دارای معلولیت و مددجویان تحت پوشش بهزیستی در محل این سازمان افزود: این واحدهای مسکونی ۷۵ مترمربع است؛ از ۱۹۴۳ واحد مسکونی که امروز(یکشنبه) در ۳۰ استان کشور به مددجویان واگذار شد، هزار و ۲۰۹ واحد آن مربوط به خانواده های دارای یک معلول و زنان سرپرست خانوار است و ۷۳۴ واحد مسکن مسکونی آن نیز مربوط به خانواده های دارای دو معلول به بالا است.

وی خاطر نشان کرد: از ابتدای تاسیس سازمان بهزیستی کشور، ۱۳۰ هزار واحد مسکونی تسهیلگری و واگذار شده که ۱۰۴ هزار واحد مسکونی آن برای افراد دارای معلولیت بوده است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در سال گذشته مبنی بر اینکه مسئول حقیقی کمک به معلولان فقط بهزیستی نیست بلکه همه مردم، بخش‌های دولتی و غیر دولتی و سازمانهای انقلابی هستند، گفت: تجلی این فرمایشات در حوزه مسکن به خوبی نشان داده شده است.

قبادی دانا یادآور شد: در سال ۹۴، پنج مجموعه بهزیستی با همکاری سازمان ملی زمین و مسکن، بنیاد مسکن، بنیاد مستضعفان و انجمن خیرین مسکن ساز پروژه ساخت مسکن برای خانواده های دارای دو معلول به بالا را آغاز کردند که در آن زمان ۱۴ هزار خانوار احصا شد.

وی تصریح کرد: تاکنون ۹ هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی به خانوارهای دارای دو معلول به بالا واگذار شده و ۴۴۵۰ واحد مسکونی نیز در دست ساخت است و امروز نیز ۷۰۳ واحد مسکونی از ۱۹۴۳ واحد مسکونی به خانواده های دارای دو معلول به بالا اختصاص دارد.
رئیس سازمان بهزیستی کشور اظهار داشت: در ارتباط با خانواده های دارای دو معلول به بالا در حوزه مسکن شهری، ۱۴۰ میلیون تومان به صورت بلاعوض به آنها پرداخت می‌شود و در حوزه مسکن روستایی نیز ۸۵ میلیون میلیون تومان بلاعوض از طریق بنیاد مسکن، بنیاد مستضعفان و سازمان بهزیستی کشور تامین می شود.

قبادی دانا با بیان این که برای سایر خانوارها نیز ۱۰ میلیون تومان کمک بلاعوض در نظر گرفته شده است، افزود: ۲۰ تا ۳۰ میلیون تومان از طرف سازمان برنامه و بودجه در جهت تأمین مسکن اضافه می‌شود.

وی ادامه داد: برای خانوارهایی که نمی توانند زمین تأمین کنند، بنیاد مسکن و سازمان ملی زمین و مسکن در تامین زمین به آنها کمک می کنند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: در حوزه مسکن شهری مشکلاتی وجود دارد و با توجه به اینکه بنیاد مسکن فقط در شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر و روستاها از طریق حساب ۱۰۰ اقدام به تامین زمین می کند امیدواریم مساعدت های لازم صورت بگیرد تا تامین مسکن شهرهای بالای ۲۰ هزار نفر نیز رونق بگیرد.

قبادی دانا با اشاره به نهضت تامین مسکن گفت: از ابتدای دولت یازدهم ۹۴ هزار واحد مسکونی به مددجویان بهزیستی واگذار شده که ۷۵ هزار واحد آن به متعلق به خانواده های دارای معلول بوده است.

وی اضافه کرد: اکنون نیز نهضتی برای تکمیل ۳۴ هزار واحد مسکونی در دست احداث مددجویان بهزیستی در حال شکل گیری است که بین ۳۰ تا ۹۰ درصد عملیات اجرایی ساخت این واحدهای مسکونی انجام شده است و قرار است در قالب پویش ساخت مسکن تصاویر این منازل مسکونی در سامانه قرار داده شود و گزارش مددکاری فردی نیز کنار آن درج  شود و مردم می توانند در صورت تمایل به آنها کمک کنند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور در ادامه به آمار پشت نوبتی مددجویان برای دریافت واحدهای مسکونی اشاره کرد و گفت: ۱۶۰ هزار خانوار تحت پوشش این سازمان در نوبت دریافت مسکن قرار دارند و هنوز نتوانستیم اقدامی برای آنها انجام دهیم.

قبادی دانا افزود: امیدواریم با برنامه‌ریزی لازم امکان دستیابی این خانواده‌ها به مسکن مهیا شود.

وی یادآور شد: طی دو سال اخیر ۳۰ هزار واحد مسکونی واگذار شده و عملیات احداث ۲۰ هزار واحد مسکونی نیز آغاز شده است.

 

منبع: خبرگزاری ایرنا

آخرین اخبار
پایگاه خبری شهروندالبرز
پایگاه خبری نوژان نیوز
مؤلف نیوز
پایگاه خبری ویدانیوز