کدخبر: 280 پنجشنبه، 23 اردیبهشت 1400 - 15:15 280 پرینت خبر
محمدمهدی حسینی همدانی، نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج:

عید فطر عید وحدت و انسجام مسلمانان است

image

نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج با بیان اینکه ماه مبارک رمضان ماه تحول انسان به سمت کمال است، گفت: عید سعید فطر هم عید وحدت و انسجام مسلمانان است.

به گزارش روشنای راه، آیت الله سید محمدمهدی حسینی همدانی در خطبه های نماز عید سعید فطر که در فضای باز مقابل مصلای بزرگ کرج و بلوار امامزاده حسن (ع)  اقامه شد، افزود: اهل ایمان با انجام اعمال مقرره در ماه مبارک رمضان با بهره مندی از سفره گسترده الهی و با سرنوشت جدید رقم خورده در شب قدر، حیات دوباره ای پیدا می کنند.

وی اظهار داشت: روز عید فطر نوید دهنده این تحول و روز پاداش یک ماه بندگی خداست که خالصانه و همراه با جهاد نفس انجام گرفته است.

وی با اشاره به حدیثی از رسول گرامی اسلام (ص) ،بیان داشت: رسول خدا فرمود «عید فطر هدیه ای است که از طرف خداوند به مردان و زنان امتم داده شده و خداوند متعال چنین هدیه ای را پیش از من به هیچ کس نداده است. این روز، روز شکرگزاری است از خدای تعالی که توفیق بندگی یک ماهه را داد».

امام جمعه کرج با بیان اینکه عید سعید فطر عید وحدت و انسجام مسلمانان است،بیان داشت: این عید علاوه بر جنبه های فردی که سعادت بخش است و ثواب فراوان دارد، جنبه های سیاسی اجتماعی قابل توجهی هم دارد. چون این عید را تمام مسلمین جهان گرامی  می دارند .

وی ادامه داد:  یعنی وحدت و انسجام مسلمین در انجام این عبادت الهی و ارتباطی که بین حلقه های دینی در سراسر جهان وجود دارد بوجود می آید

عید فطر عید وحدت و انسجام مسلمانان است

دشمنان از هر فرصتی برای برهم زدن وحدت مسلمانان استفاده می کنند

آیت الله حسینی همدانی با بیان اینکه دشمنان از هر فرصتی برای برهم زدن وحدت مسلمانان استفاده می کنند، گفت: دشمنان اسلام به هر وسیله و در هر زمان که فرصت پیدا کنند برای از بین بردن این وحدت  تلاش خواهند کرد و یا تلاش می کنند که امنیت و آرامش را در جامعه مسلمانان ولو با روش ددمنشانه و سفاکانه از بین ببرند.

وی افزود: بمب گذاری در مقابل دبیرستان دخترانه  حضرت سیدالشهدا (ع) افغانستان نمونه بارز رفتارهای ددمنشانه دشمنان اسلام است سبب شهادت مظلومانه دانش آموزان شد.

نماینده رهبر معظم انقلاب در استان البرز با یبان اینکه مجامع بین المللی باید در مساله افغانستان ورود کنند ، تاکید کرد: به طور قطع این جنایت را شیطان بزرگ طراحی و توسط مزدوران پلیدش عملیاتی کرده تا خروجش از کشور افغانستان را به خاطر ناامنی ها به تاخیر بیاندازد.

وی یادآور شد: ما نمازگزاران در این روز عید این حرکت ضد بشری را محکوم کرده و از سازمان ملل و دیگر مجامع بین المللی می خواهیم که با ورود به موقع و اثرگذار جلوی گردنکشی و خونریزی استکبار و مزدورانش را بگیرد.

عید فطر عید وحدت و انسجام مسلمانان است

حضور مردم در انتخابات اعلام انزجار از استکبار است

آیت الله حسینی همدانی با تاکید بر لزوم حضور پرشور مردم در انتخابات پیش رو، بیان داشت: انتخابات باید پرشور و با حضور پررنگ مردم انجام شود و همه باید به هم توصیه کنیم که شرکت در انتخابات فراموش نشود.

وی گفت: اگر صحنه را رصد کنید و ببینید کاملاً روشن است که بوق های استکبار با استفاده از همه ابزارها و بعض افراد غربزده وا داده داخلی با انواع ترفندها برای همه سلایق مطالبی را آماده کرده که مردم را از شرکت در انتخابات منصرف کند.

حسینی همدانی  تصریح کرد: این طراحی امروز دشمن است و از قبل هم بود و در این دوره بیشتر دارند روی این قصه کار می کنند و همه ما وظیفه داریم در این زمینه تلاش بیشتری داشته باشیم که حضور، حضور گسترده ای باشد.

امام جمعه کرج افزود: حضور گسترده مردم، اعلام انزجار و مبارزه با سیاست های استکباری برعلیه ایران است یعنی هر مقدار که شما بیشتر شرکت کنید و در این صحنه مشارکت بیشتری صورت بگیرد نشان دهنده تنفری است که مردم ما از دشمنان خودشان دارند.

رییس  شورای فرهنگ عمومی استان البرز با اشاره به سخنان اخیر رهبرمعظم انقلاب ،بیان داشت:همانطورکه ملاحظه فرمودید رهبر معظم انقلاب هم بر انتخاب مطلوب و خوب تاکید فرمودند.

وی گفت: مقام معظم رهبری در سخنان اخیرشان مطالب مهم و راهبردی را بیان کردند که انشاءالله مورد توجه قرار می گیرد.

آیت الله حسینی همدانی افزود: انتخابات خوب و مطلوب نتیجه اش موجب زیاد شدن قوت، آبرو و امنیت کشورخواهد بود و برای هر کسی که به ایران و اسلام و انقلاب و به هر بخشی از آن که اعتقاد داشته باشد باید در این امر شرکت کند.

امام جمعه کرج تاکید کرد: اگر دوستان دقت کرده باشید شاخصه های این انتخاب خوب برای تشکیل  دولت جوان در بیان معظم له هست و باید بعد از تائید صلاحیت ها، بررسی کرد که این ویژگی ها در چه کسی هست تا مصداقش را پیدا کنیم.

وی گفت: مدیریت، کفایت، ایمان، معتقد به توانمندی های داخل، عملکرد انقلابی، عدالتخواه، ضد فساد و کسی که فرصت کار به جوانان بدهد، اینها آن شاخصه های اصلی است که باید ببینیم افرادی که اسمشان مشخص خواهد شد کدامشان این شاخص ها را دارند.

آخرین اخبار
پایگاه خبری شهروندالبرز
پایگاه خبری نوژان نیوز
مؤلف نیوز
پایگاه خبری ویدانیوز