کدخبر: 275 پنجشنبه، 23 اردیبهشت 1400 - 15:00 275 پرینت خبر
علی درویش پور، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم:

۱۰ طرح اقتصادی در قشم به بهره‌برداری رسید

image

رییس جمهوری ۱۰طرح شاخص تولیدی، شیلاتی، خدماتی و گردشگری قشم را به ارزش ۲۱ میلیون دلار و چهار هزار و ۷۳۷ میلیارد ریال روز پنج‌شنبه از طریق ویدئو کنفرانس افتتاح کرد.

به گزارش روشنای راه، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در ارتباط ویدئو کنفرانسی با رییس جمهوری گفت: این طرح‌ها با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و در راستای پشتیبانی و مانع زدایی در مسیر تولید برای کشور به بهره برداری رسید.

علی درویش پور افزود: سه طرح شرکت آبزی‌پروری قشم در حوزه پرورش ماهی در دریا با اعتبار ریالی یک هزار و ۳۰۰ میلیاردی و اعتبار ارزی ۲۱ میلیون دلاری و با ظرفیت تولید سالانه هشت هزار و ۵۰۰ تُن ماهی افتتاح شد.

وی ادامه داد: طرح‌های سه‌گانه پرورش ماهی با هدف تکمیل زنجیره‌آبزی پروری و صنایع شیلاتی، افزایش محصولات صادرات محور و تامین امنیت غذایی کشوردر منطقه آزاد قشم به بهره برداری رسید.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: این سه واحد تولیدی در مجموع با ظرفیت ۲۴ قفس و هفت مخزن تولید و تکثیر ، توان تولید ۸۷۵ تُن ماهی در سال دارند که با افتتاح آن، ۱۴۴ فرصت شغلی ایجاد می‌شود.

 

بهره برداری از سه مزرعه میگو

درویش پور افزود: امروز همچنین سه طرح پرورش میگو با ظرفیت سه هزار و ۶۸۰ تُن میگو در سال و ایجاد ۲۱۶ فرصت شغلی به ثمر نشست که با تکمیل و بهره‌برداری از مرحله دوم طرح‌ها، اشتغال نیروی بومی آن افزایش خواهد یافت.

۱۰طرح اقتصادی در جزیره قشم به بهره برداری رسید

وی افزود: این سه طرح در مجموع شامل ۴۲۳ هکتار مساحت دارند و تا کنون ۷۸ استخر آمده بهره برداری است و در مراحل بعدی نیز ۷۹ استخر دیگر به این مجموعه‌ها افزوده می‌شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم ادامه داد: طرح‌های مذکور در مجموع با ۸۰۷ میلیارد ریال توسط بخش خصوصی اجرا شد که با بهره برداری از آن ۲۱۶ نفر صاحب شغل شدند.

وی خاطرنشان کرد: این طرح‌ها با سرمایه‌گذاری کامل توسط بخش خصوصی، نقش مهمی در تامین امنیت غذایی کشور، صادرات این ماده غذایی ارزشمند و ارزآوری برای کشور را ایجاد می‌کند.

 

فروشگاه فرودگاه قشم به بهره برداری رسید

۱۰طرح اقتصادی در جزیره قشم به بهره برداری رسید

درویش پوراظهار کرد: یک فروشگاه نیز که با هدف انتقال دانش و تکنولوژی برندهای جهانی در فرودگاه بین المللی قشم اجرا شد، از دیگر طرح‌های افتتاحی امروز است.

وی افزود: طرح مذکور با ۱۰۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری بخش خصوصی ایجاد شد که  باعث اشتغال ۱۲۰ تَن می‌شود.

 

۳۲۰ تخت به ظرفیت گردشگری قشم اضافه شد

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم ادامه داد: یک هتل چهارستاره به ظرفیت ۳۲۰ تخت اقامتی و اعتبار یکهزار و ۹۰۰ میلیارد ریال در قشم افتتاح شد.

وی گفت: این هتل چهار ستاره در ۹ طبقه ساخته شده که شامل ۶۰ واحد آن اقامتی در چهار طبقه می‌شود و دارای یک طبقه رستوران و سالن کنفرانس، سه طبقه تجاری و یک طبقه پارکینگ نیز هست.

درویش پور افزود: بهره‌برداری از مرحله اول ساخت این هتل چهار ستاره، افزون بر ۷۵ نفر را در بخش‌های مختلف خانه‌داری، اداری و پرسنلی، مالی و حسابداری، فروش و بازاریابی، نگهبانی و آشپزخانه مشغول به کار کرد. 

 

افتتاح ۲ واحد تولید لوازم آرایشی بهداشتی

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم قشم  تصریح کرد: ۲ طرح واحد تولید لوازم آرایشی بهداشتی با اعتبار بیش از ۶۳۰ میلیارد ریال نیز از دیگر طرح های افتتاحی امروز است.

۱۰طرح اقتصادی در جزیره قشم به بهره برداری رسید

وی افزود: این ۲ طرح در حوزه تولید عطر، اودکلن و بسته‌بندی لوازم آرایشی و بهداشتی فعالیت دارند که با بهره برداری از آن ۴۵ نفر صاحب شغل شدند.

درویش‌پور ادامه داد: این ۲ واحد تولیدی محصولات آرایشی و بهداشتی توان تولید سالانه ۶۹ تُن عطر و اودکلن و بسته‌بندی ۴۵ تُن شامپو و سایر محصولات از این نوع را دارند.

یادآور می‌شود، منطقه آزاد قشم پیش‌ازاین در سه مرحله از افتتاح‌های ریاست جمهوری در دولت تدبیر و امید با ۵۳ طرح به اعتبار ریالی ۶۰ هزار و ۶۶۰ میلیاردی و ارزی ۳۴۰ میلیون یورو و ۲۶۰ میلیون دلاری در دو بخش دولتی و خصوصی حضورفعال داشته است.

جزیره قشم با مساحت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر در سال‌های ۱۳۶۹ و ۱۳۷۰ با تصمیم دولت به ۲ بخش منطقه آزاد با مساحت ۳۰۰ کیلومتر و منطقه ویژه اقتصادی با مساحت یکهزار و ۲۰۰ کیلومتر تقسیم شد.

پیوند اقتصاد ملی به اقتصاد جهانی، انتقال تکنولوژی پیشرفته به منطقه، جذب سرمایه‌های خارجی، تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص و افزایش صادرات و کسب در آمدهای ارزی از جمله هدف‌های ایجاد منطقه آزاد قشم است.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات سواحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

آخرین اخبار
پایگاه خبری شهروندالبرز
پایگاه خبری نوژان نیوز
مؤلف نیوز
پایگاه خبری ویدانیوز