کدخبر: 270 سه‌شنبه، 21 اردیبهشت 1400 - 13:24 270 پرینت خبر
نصرا... سجادی، سرپرست کاروان ایران در بازی‌های المپیک توکیو:

کادر نهایی کاروان اعزامی به توکیو تیرماه اعلام می‌شود

image

سرپرست کاروان ایران در بازی‌های المپیک توکیو گفت: اسامی نهایی افراد کاروان اعزامی ایران به توکیو تیرماه اعلام می‌شود و نفرات اضافه هم نمی‌توانند اعزام شوند.

به گزارش روشنای راه، «سیدنصرالله سجادی» در نشست مجازی با خبرنگاران اظهار داشت: جلساتی با کمیته برگزاری بازی‌ها انجام شد و در خصوص ثبت‌نام کاروان صحبت‌هایی صورت گرفت. این بازی‌ها نسبت به دوره قبل با پنج رشته بیشتر برگزار می‌شود.

وی افزود: در این بازی ها حدود ۱۱ هزار ورزشکار شرکت می‌کنند و مسابقات در ۴۲ مکان ورزشی در توکیو برگزار خواهد شد که برخی از مکان‌ها از المپیک ۱۹۶۴ بازسازی شده است.   

سرپرست کاروان ایران ادامه داد: براساس دستورالعملی که به تازگی اعلام شده،  تمامی شرکت‌کنندگان باید ۷۲ ساعت قبل در کشور خود تست کرونا دهند و آن را در زمان ورود به ژاپن داشته باشند. در فرودگاه نیز تست گرفته می‌شود که تست سریعی است و در ۱۰ دقیقه جواب آن اعلام می‌شود. اگر نمونه‌ای مثبت باشد شخص مبتلا به کرونا ۱۵ روز به قرنطینه می‌رود.

سجادی درباره شایعات مطرح پیرامون واکسیناسیون کرونا توضیح داد: براساس فهرستی که از سوی فدراسیون‌ها به معاونت توسعه ورزش قهرمانی وزارت ورزش ارسال شد،  آنها به فدراسیون پزشکی ارایه کردند. فدراسیون پزشکی مسئولیت کنترل را داشت و  در مرحله دوم هم نظارت بیشتر شد که تاکنون موضوع خاصی مطرح نشده است.

وی همچنین درباره لباس کاروان ایران به توکیو و مراسم رژه گفت: لباس کاروان در خردادماه رونمایی می‌شود، البته لباس ورزشکاران براساس سایز دوخته می‌شود و در مراسم رژه هم حدود ۱۰ نفر می‌تواند شرکت کنند.  

سرپرست کاروان ایران در توکیو درباره انتشار فهرست اسامی دریافت‌کنندگان واکسن کرونا یادآور شد: اسامی افراد را اگر وزارت ورزش و فدراسیون پزشکی تشخیص دهند منتشر می‌کنند. اسامی همه دریافت‌کنندگان را فدراسیون پزشکی در اختیار دارد.

سجادی درباره مصدومیت ورزشکاران در المپیک گفت: این موضوع طبیعی است اما زمانی نگرانی وجود دارد که مصدومت ورزشکار به قدری باشد که به رویداد نرسد البته فرد دیگری جایگزین می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: ملاک تعداد ورزشکار است و به عنوان نمونه در والیبال ۶ نفر همراه می‌تواند اعزام شوند که این به دلیل محدودیت‌هایی است که میزبان اعلام کرده است. البته در سایر رشته‌ها همین‌گونه است. انتخاب کادر البته با فدراسیون است که چه افرادی را با خود می‌آورند.  

سرپرست کاروان درباره سهمیه وایلد کارت گفت: برای کشورهایی است که جمعیت هیات آنها کم است و این شامل ما نمی‌شود و وایلد کارت در هیچ رشته‌ای به ما تعلق نمی‌گیرد.

 

کارت همراه کاروان ایران در توکیو ۳۹ نفر است

سرپرست کاروان ایران در المپیک توکیو در مورد نهایی شدن کادر همراه گفت: بیشتر از ۳۹ نفر بیشتر نمی‌توانیم همراه داشته باشیم و این با توجه به تعداد سهمیه‌ها است.

 

برگزاری کارگاه ویژه برای ورزشکاران المپیکی

وی درباره آخرین نشست کمیته بین‌المللی المپیک مربوط به کمیسیون ورزشکاران مبنی بر ممنوعیت هرگونه اعتراضات سیاسی،  گفت:  در حد همان خبری که شنیدید نامه‌ای به کمیته ملی المپیک ارسال شده است.  البته این روال همیشگی است و قبل از المپیک IOC آن را اعلام می‌کند. این دستورالعمل‌ها بلافاصله ترجمه می‌شود و در اختیار فدراسیون‌ها قرار می‌گیرد.

سجادی اضافه کرد: البته کارگاه همگانی برای همه ورزشکاران کسب سهمیه در هفته نخست تیرماه برگزار می‌شود و نکات مهمی را در این زمینه مطرح می‌کنیم. همچنین ۲ کارگاه برای سرپرستان و مربیان در خرداد و تیر ماه برگزار خواهد شد.

 

تاکنون روانشناسی به ما معرفی نشد

وی همچنین درباره اینکه آیا روانشناسی در کنار تیم‌های اعزامی حضور خواهد یافت،  گفت: تاکنون کسی به ما روانشناس معرفی نکرده است. با فدراسیون‌ها صحبت کردم و اعلام کردند روانشناس مستقیم در کنار تیم ندارند و بعضا ممکن است از آن استفاده کنند. البته ورزشکاران باید یادگیری مهارت مقابله با ترس و استرس را آموزش ببیند و اگر فدراسیونی روانشناسی به ما معرفی کرده باشد می‌تواند در کادر اعزامی کاروان حضور یابند.

 

ارزیابی فدراسیون‌ها از جایگاه ایران در توکیو 

وی در ارزیابی جایگاه ایران در این دوره از بازی‌ها توضیح داد: ارزیابی باید توسط فدراسیون‌ها انجام شوند، چون اطلاعات فنی هر رشته را فدراسیون دارد اما در ارزیابی کلی باید گفت در کشتی،  تکواندو، کاراته و شمشیربازی شانس کسب مدال زیاد است.

 

نیازی به دریافت واکسن از سوی آی. او. سی نداریم

سرپرست کاروان درباره ورزشکارانی که مرحله نخست واکسن را دریافت نکردند گفت: باید دید ورزشکارانی که نبودند آیا در خارج از کشور واکسن زدند یا نه؛ البته واکسن برای همه ورزشکاران المپیکی تامین شده است و مشکلی وجود ندارد و فدراسیون پزشکی - ورزشی نوبتی را تعیین کرده تا ورزشکارانی که آمدند و واکسن نزدند، دریافت کنند. البته کمیته بین‌المللی المپیک اعلام کرده الزامی برای تزریق واکسن ندارند و البته ورزشکاران ما عنوان نکردند که واکسن نمی زنیم. این را هم اضافه کنم که واکسن‌ها در اختیار فدراسیون‌ها و وزارت ورزش نیست بلکه در اختیار وزارت بهداشت است.

سجادی گفت: ما نیازی به دریافت واکسن از کمیته بین‌المللی المپیک نداریم چون تامین شده است. شرایط فعلی ژاپن به گفته آنها تحت کنترل است و نگرانی در برگزاری رویداد وجود ندارد.

 

 برگزاری المپیک قطعی است

سرپرست کاروان ایران در ادامه این نشست درباره لغو سفر «توماس باخ» رییس کمیته بین‌المللی المپیک و اینکه با شرایط اضطراری المپیک برگزار می‌شود یا خیر، توضیح داد: ممکن است با اطلاعاتی که داشت سفرش را به تاخیر انداخته است.  روز گذشته در نشست مجازی با میزبان درباره همین شرایط اضطراری سوال کردیم که آنها گفتند شرایط تحت کنترل است و تا امروز برگزاری المپیک قطعی است.

 

افزایش سهمیه در روئینگ ضعیف است

معاون پیشین وزیر ورزش درباره رایزنی فدراسیون قایقرانی برای کسب ۲ سهمیه روئینگ، می‌گوید: این یک درخواست است. با توجه به ۲ عنوان دومی، فدراسیون این درخواست را کرد اما فدراسیون جهانی براساس ضوابط تصمیم‌ می‌گیرد. به نظرم افزایش سهمیه بعید است. همچنین با کسب سهمیه تا اواخر هفته آینده حقوق ورزشکاران واریز خواهد شد.  

سجادی درباره نظارت روی تمرینات و اردوهای المپیکی‌ها، گفت: برنامه‌ریزی برای اردوها و شرکت در مسابقات برعهده فدراسیون‌های هر رشته است.  البته به خاطر کرونا محدودیت‌هایی برای حضور وجود داشت.

 

منبع: خبرگزاری ایرنا

آخرین اخبار
پایگاه خبری شهروندالبرز
پایگاه خبری نوژان نیوز
مؤلف نیوز
پایگاه خبری ویدانیوز