کدخبر: 243 شنبه، 18 اردیبهشت 1400 - 14:24 243 پرینت خبر
محمد مهدی تندگویان، معاون امور جوانان وزیر ورزش و جوانان:

تاکید تندگویان بر شفاف‌سازی عملکرد مالی استان‌ها در حوزه جوانان

image

معاون امور جوانان وزیر ورزش و جوانان گفت: در سال پایانی دولت، تاکید ما بر شفاف‌سازی عملکرد مالی در حوزه سمن‌ها و حوزه جوانان است که گزارش عملکرد استان‌ها در زمینه برگزاری برنامه‌های سال ۹۹ تکمیل و برای پاسخ‌گویی به مردم ارسال شود.

به گزارش روشنای راه، محمدمهدی تندگویان در نشست وزیر ورزش و جوانان با مدیران کل ورزش و جوانان استان ها که به صورت وبینار برگزار شد، افزود: در سال پایان کار دولت تاکیدم بر شفاف‌سازی عملکرد مالی در حوزه سمن ها و حوزه جوانان است که گزارش عملکرد استان ها در زمینه برگزاری برنامه‌های سال ۹۹ تکمیل و برای پاسخگویی به مردم و نهادهای نظارتی به ستاد امور جوانان ارسال شود.

وی ادامه داد: برگزاری ستادهای ساماندهی امور جوانان جزو شاخص های جامعه جوانان در جشنواره شهید رجایی است که برخی از استان ها در سال ۹۹ آمار پایینی داشته و باید توجه لازم در این زمینه صورت بگیرد.

تندگویان به موضوع طرح توانمندسازی دستیاران جوان اشاره کرد و گفت: چهار عضو مجمع جوانان هر استان که عضو ستاد ساماندهی امور جوانان هستند، باید دوره تربیت مدیران را که برای آن اعتبارات در نظر گرفتیم، طی کنند و مدیران کل استان ها باید در این زمینه پیگیری و اقدامات لازم را انجام دهند.

وی اظهار داشت: پویش گام دوم انقلاب با همکاری اتحادیه انجمن های اسلامی در حال انجام است که اعتبارات آن هم برای استان ها ابلاغ شده و باید در اولویت کارها قرار بگیرد.

معاون امور جوانان به برگزاری دوره‌های آموزشی قبل از ازدواج در کشور اشاره کرد و گفت: مسئولیت آموزش های قبل از ازدواج با وزارت ورزش و جوانان است که ادارات کل استان ها باید گزارش عملکرد برگزاری این کارگاه ها را حتی اگر توسط نهاد های دیگری هم انجام می شود احصا و برای ما ارسال کنند.

افزایش تعداد دفاتر مشاوره ازدواج بر اساس سهمیه هر استان، ثبت مجمع خیرین استان های باقی مانده، جذب و پرداخت اعتبارات دفاتر مشاوره ازدواج، توجه ویژه به فراخوان طرح‌های ملی جوانان، برگزاری کارگاه های استانی، افزایش تعداد سمن ها، ساماندهی وضعیت مالی، اجرای سند جامع اوقات فراغت و برگزاری مناسب هفته ازدواج ۱۴۰۰ از دیگر مواردی بود که معاون امور جوانان به آنها اشاره کرد.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود به سه تفاهم‌نامه معاونت امور جوانان با جهاددانشگاهی، سازمان تبلیغات اسلامی و کمیته امداد امام خمینی اشاره کرد و گفت: هر یک از این نهادها در استان ها شعبات متناظری دارند که امیدواریم در قالب این تفاهم نامه ها پیگیری لازم از سوی ادارات کل ورزش و جوانان استان برای اجرای مفاد تفاهم نامه ها صورت بگیرد.

معاون وزیر ورزش اظهار داشت: بعد از ابلاغ لایحه جدید قانون وزارت ورزش و جوانان، ثبت شناسه سمن ها مستقیم با وزارت ورزش و جوانان است و ادارات کل استانی هم می توانند مستقیم با اداره ثبت برای این موضوع اقدام کنند. همچنین دفاتر مشاوره ازدواج هم با دستورالعمل جدید کار ثبت آنها انجام می شود.

وی همچنین به ثبت مجمع ملی جوانان دوره دوم اشاره کرد و گفت: کارهای ثبت این مجمع نیز به پایان رسیده که به تبع آن مجامع استانی سمن ها نیز باید انتخابات مجددی در استان ها داشته باشند و به عنوان شعب مجمع ملی جوانان ثبت شوند.

تندگویان نیز به راه اندازی سامانه ثبت طرح های ملی جوانان اشاره کرد و گفت: همه پرداخت های مربوط به طرح های ملی جوانان باید جهت شفاف سازی در این سامانه قرار بگیرد.

 

منبع: خبرگزاری ایرنا

آخرین اخبار
پایگاه خبری شهروندالبرز
پایگاه خبری نوژان نیوز
مؤلف نیوز
پایگاه خبری ویدانیوز