کدخبر: 234 چهارشنبه، 15 اردیبهشت 1400 - 13:43 234 پرینت خبر
جلیل کوهپایه زاده، رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران:

استان تهران نیازمند ۲۰ میلیون دوز واکسن کرونا است

image

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: در استان تهران حدود ۱۰ میلیون نفر داوطلب واکسیناسیون کرونا وجود دارد و با توجه به دستورالعمل تزریق ۲ دوز واکسن برای هر فرد، عدد واکسیناسیون نهایی به ۲۰ میلیون تزریق می رسد.

به گزارش روشنای راه، اولین نشست قرارگاه واکسیناسیون همگانی کووید-۱۹ به منظور برنامه ریزی و افزایش ظرفیت و سرعت واکسیناسیون شهروندان تهرانی در دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد.

به گزارش روز چهارشنبه دانشگاه علوم پزشکی ایران، دکتر جلیل کوهپایه زاده در این نشست با بیان این که در روزهای آینده با حجم زیادی از مراجعه برای دریافت واکسن مواجه می شویم، افزود: واکسیناسیون سالمندان بالای ۸۰ سال سن در دانشگاه علوم پزشکی ایران آغاز شده و سایر گروه های سنی نیز به مرور به جمع مراجعه کنندگان مراکز بهداشت اضافه می شوند.

وی  به سهم ۴ میلیون نفری دانشگاه علوم پزشکی ایران در واکسیناسیون کرونا اشاره کرد و گفت: این میزان واکسیناسیون عدد کوچکی نیست و نیاز به برنامه ریزی دقیق و ایجاد ساز و کار چندین ماهه در کنار ارائه سایر خدمات ضروری که در حال انجام است، وجود دارد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران خاطر نشان کرد: در حال حاضر دغدغه نبود واکسن نداریم و از این فرصت باید برای پوشش سریع و حداکثری واکسیناسیون مردم بر اساس اولویت های اعلام شده از سوی وزارت بهداشت اقدام کنیم.

کوهپایه زاده  ضمن تاکید بر به کارگیری همکاری های بین بخشی در سطح استان تهران، اظهار داشت: از ظرفیت و کمک فرمانداری ها، شهرداری ها، بسیج، هلال احمر و سایر نهادها به منظور تسریع و ظرفیت سازی برای واکسیناسیون همگانی استفاده کنید.

وی با بیان این که حمایت خیرین سلامت در این اقدام بزرگ را فراموش نکنید، افزود: همه گیری کرونا و در حال حاضر واکسیناسیون همگانی موجب شده تا فرهنگ مشارکت های اجتماعی در جامعه تقویت شود و این همگرایی و توجه فرصتی بزرگ برای نظام سلامت است.

در ادامه این نشست دکتر بابک عشرتی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: با ابلاغ دستور شروع واکسیناسیون افراد بالای ۸۰ سال از سوی وزارت بهداشت، مذاکره با شهرداری و بسیج انجام شد و در اولین اقدام روز چهارشنبه پانزدهم اردیبهشت ماه مرکزی در کنار بیمارستان شهدای یافت آباد با کمک بسیج به منظور راه اندازی کلینیک سرپایی دریافت داروهای تزریقی و همچنین واکسیناسیون راه اندازی می شود.

وی گفت: جمعیت ساکنان بالای ۸۰ سال در منطقه دانشگاه علوم پزشکی ایران حدود ۶۶ هزار نفر و گروه سنی ۷۵ تا ۸۰ ساله نزدیک به سی هزار نفر برآورد می شود که بر اساس برنامه ریزی انجام شده تمامی این افراد تا ۱۰ روز آینده باید واکسینه شوند.

عشرتی با تاکید بر سرعت افزایش واکسیناسیون بر اساس دستورالعمل وزارت بهداشت، افزود: در حال حاضر حداکثر ظرفیت واکسیناسیون در دانشگاه علوم پزشکی ایران  پنج هزار دوز تزریق در روز است و  باید در گام اول این میزان به ۱۰ تا ۱۲ هزار تزریق برسد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ایران حفظ زنجیره سرما در جابجایی واکسن، نحوه گزارش گیری، ثبت عوارض احتمالی، تامین پزشک و واکسیناتور را به عنوان مهم ترین نگرانی ها در واکسیناسیون همگانی کرونا برشمرد و خاطرنشان کرد: با جدیت به دنبال رفع این نگرانی ها با بهره مندی از ظرفیت همکاری های بین بخشی و خیرین سلامت هستیم.

در اولین نشست قرارگاه واکسیناسیون همگانی کووید-۱۹ روسای پنج شبکه بهداشت و درمان شهریار، شهر قدس، ملارد، رباط کریم، بهارستان، روسای مراکز بهداشت غرب و شمال غرب و همچنین مدیران حوزه های مختلف معاونت بهداشت، مدیران «آمار و فناوری اطلاعات» و روابط عمومی، رییس بسیج جامعه پزشکی و دبیر مجمع خیرین سلامت دانشگاه علوم پزشکی ایران حضور داشتند.

 

منبع: خبرگزاری ایرنا

آخرین اخبار
پایگاه خبری شهروندالبرز
پایگاه خبری نوژان نیوز
مؤلف نیوز
پایگاه خبری ویدانیوز