کدخبر: 22 جمعه، 14 آذر 1399 - 16:12 22 پرینت خبر
رئیس جشنواره خبر داد :

ارسال بیش از ۵هزار اثر به هشتمین جشنواره رسانه‌های دیجیتال رضوی

image

رئیس هشتمین جشنواره رسانه‌های دیجیتال رضوی از ارسال بیش از پنج هزار اثر از سراسر کشور به این دوره جشنواره خبر داد و گفت: مطابق فراخوان تا ۱۵ دی ماه ۹۹ فرصت ارسال اثر وجود دارد.

به گزارش روشنای راه، محمدحسین اسماعیلی با تشریح جزئیات هشتمین جشنواره رسانه‌های دیجیتال رضوی، اظهار داشت: این جشنداره با تکیه‌ بر تولید محتوا در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی با محوریت فرهنگ منور رضوی برگزار می‌شود.
وی یادآور شد: علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را با موضوعات اجتماعی، ارزش‌های اخلاقی، حاکمیتی و زیارت امام رضا (ع) در قالب‌های مختلف شامل عکس، عکس نوشته، ویدئو و پادکست در بخش مردمی و موشن گرافیک و اینفوگرافی، فیلم کوتاه و نماهنگ (کلیپ)، در بخش حرفه ای ارائه دهند.
وی عنوان کرد: همچنین تولیدکنندگان محتوا، آثار خود را در یکی از نرم‌افزارهای شبکه‌های اجتماعی و اپلیکیشن‌ها مانند آپارات، روبیکا، چارخونه، پروفایل، آخرین خبر، تماشا، نماشا، شنوتو با هشتگ #امامرضا و #امامرئوف منتشرشده، ارسال کنند.

تحقق جامعه رضوی در راستای تمدن نوین اسلامی، هدف جشنواره 

دبیرجشنواره در بخش دیگری از سخنان خود، تحقق جامعه رضوی و سبک زندگی ایرانی اسلامی در راستای تمدن نوین اسلامی درگام دوم انقلاب را مهمترین هدف هشتمین جشنواره ملی رسانه های دیجیتال رضوی عنوان کرد که از طریق تولید محتوای فاخر در فضای مجازی دنبال می شود.
اسماعیلی همچنین، با اشاره به روند برگزاری هشتمین جشنواره رسانه‌های دیجیتال رضوی، اظهار داشت: هشتمین جشنواره رسانه‌های دیجیتال رضوی با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین و مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بنیاد بین المللی امام رضا (ع) و آستان قدس رضوی، در چهار محور ارزش‌های فردی، اجتماعی، حاکمیتی و زیارت برگزار می‌شود.
او ادامه داد: در بخش ارزش‌های فردی، مصادیقی همچون اخلاق،‌ صداقت و راستگویی را مدنظر داریم؛ چراکه این مصادیق در سیره امام رضا(ع) است و ایشان بر این مصادیق تأکید دارند.
دبیر هشتمین جشنواره ملی رسانه‌های دیجیتال رضوی تصریح کرد:‌ در بخش ارزش‌های اجتماعی، مصادیقی همچون کمک، مساوات، همدلی و مدافعان سلامت مطرح است. اگر مروری بر سیره امام رضا(ع) داشته باشیم، متوجه می‌شویم که ایشان بر احسان به خلق و کمک به دیگران تأکید دارند و ما باید بتوانیم این مصادیق را در جامعه امروز نمایش دهیم.
اسماعیلی اظهارداشت: در بخش حاکمیتی همدلی و تعاون میان دولت و مردم؛ مسئولان و مردم باید نمایش داده و الگوسازی شود.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین ادامه داد: در بخش زیارت سعی داریم این موضوع را فرهنگسازی کنیم که ساده به زیارت نگاه نکنند، بلکه زیارت همراه با معنویت باشد. ما به واسطه ویدئو، نماهنگ، عکس، موسن گرافیک و اینفوگرافی و دیگر آثار سعی داریم این مفاهیم را به تصویر بکشیم.
دبیر هشتمین جشنواره ملی رسانه های دیجیتال رضوی تصریح کرد: مجموع جوایز امسال نسبت به سال گذشته بیش از ۵ برابر شده و در بخش تخصصی ۲۴ میلیون تومان و در بخش مردمی ۳۰ میلیون تومان جایزه توزیع خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد:‌ ارسال بیش از ۵۰۰۰ اثر دراین دوره نسبت به کل آثار دوره قبل رشد چشمگیری داشته است.

به گزارش ایرنا ، تاکنون هفت دوره جشنواره ملی رسانه های دیجیتال رضوی با عناوین و موضوعات فوق برگزار شده و با عنایت به استقبال و اقبال خوب این جشنواره در هر دوره جدید با توجه به استفاده و بهره گیری از تجربیات گذشته دوره های بعدی با شکوهتر و پربارتر از قبل برگزار شده است. 

ارسال بیش از پنج هزار اثر به هشتمین دوره جشنواره ملی رسانه های دیجیتال رضوی نشان از اقبال این رویداد بزرگ معنوی و رسانه ای دارد.

 

منبع:‌ خبرگزاری ایرنا

آخرین اخبار
پایگاه خبری شهروندالبرز
پایگاه خبری نوژان نیوز
مؤلف نیوز
پایگاه خبری ویدانیوز