کدخبر: 218 یکشنبه، 12 اردیبهشت 1400 - 11:29 218 پرینت خبر
مهدی حاجیان، معاون اجتماعی و سخنگوی ناجا:

نقش سازنده ناجا و سازمان روانشناسی در توسعه و گسترش سلامت روانی اجتماع

image

معاون اجتماعی و سخنگوی ناجا گفت: سازمان نظام روانشناسی و مشاوره با توجه به سبقه علمی - تخصصی خود و در تعامل با ناجا می‌تواند نقش سازنده‌ای در توسعه و گسترش سلامت روانی - اجتماعی جامعه داشته باشد.

به گزارش روشنای راه، سردار مهدی حاجیان با حضور در سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور، نهم اردیبهشت روز جهانی روانشناس و مشاور را به رئیس سازمان نظام روانشناسی و سایر همکاران تبریک گفت.

در این جلسه، سردار حاجیان با اشاره به رویکردهای تحولی مدنظر معاونت اجتماعی ناجا، مواردی را بیان و با تاکید بر لزوم نگاه جامع آسیب شناختی نسبت به آسیب های اجتماعی و سبب شناسی دقیق مجرمان و متهمان با نگاه روانشناسی جنایی، بر لزوم باز اجتماعی کردن مجرمان از طریق ارائه خدمات تخصصی یاورانه در همه ابعاد به خانواده این افراد نیز اشاره کرد.

سخنگوی ناجا با بیان اینکه مجرمان نیز عضوی از جامعه ما هستند، گفت: در صورتی که همه دستگاه ها و سازمان ها سهم خود را به صورت واقعی در فرآیند اجتماعی کردن افراد جامعه (پیش از وقوع و پس از وقوع جرم) به سرانجام برسانند، مطمئنا شاهد کاهش وسیع آسیب ها در جامعه خواهیم بود.

معاون اجتماعی ناجا گفت: سازمان نظام روانشناسی و مشاوره با توجه به سبقه علمی - تخصصی خود و در تعامل با ناجا می تواند نقش سازنده ای در توسعه و گسترش سلامت روانی - اجتماعی جامعه داشته باشد.

 

لزوم توسعه و تقویت همکاری های علمی پژوهشی

مدیر کل مشاوره و مددکاری اجتماعی ناجا نیز در این جلسه، بر لزوم توسعه و تقویت همکاری های علمی - پژوهشی مرتبط، اشاره کرد و تعامل دوسویه در این زمینه را بستر ساز و تسهیل کننده ارائه خدمات به جامعه هدف هر دو سازمان بیان کرد که نتیجه آن ارتقای سلامت روانی-اجتماعی جامعه است.

محمد خاتمی رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره نیز با تاکید بر اینکه کرونا و آسیب های ناشی از آن، صدمات وسیعی را در جامعه و بالاخص در فرآیند رشد شناختی، عاطفی و اجتماعی دانش آموزان ایجاد کرده است، بر لزوم همکاری همه دستگاه ها در جهت مهار، کنترل و کاهش این بیماری، جهت پیشگیری از آسیب های روانی وارده به جامعه دانش آموزان اشاره کرد.

 

منبع: خبرگزاری ایرنا

آخرین اخبار
پایگاه خبری شهروندالبرز
پایگاه خبری نوژان نیوز
مؤلف نیوز
پایگاه خبری ویدانیوز