کدخبر: 206 شنبه، 11 اردیبهشت 1400 - 13:04 206 پرینت خبر
علی تشنه دل، رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان:

۱۹ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری صنعتی در سمنان سه هزار شغل ایجاد کرد

image

رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان گفت: سرمایه‌گذاری در بخش صنعت استان سال ۹۹ بیش از ۱۹ هزار میلیارد ریال بود که برای سه هزار و ۶۱۸ نفر اشتغالزایی به همراه داشت.

به گزارش روشنای راه، علی تشنه دل در حاشیه بازدید از یک واحد صنعتی در سمنان گفت: سرمایه گذاری انجام شده در بخش صنعت استان سمنان در سال گذشته ، بیش از ۱۹ هزار میلیارد ریال بود که این رقم در مقایسه با مدت مشابه آن در سال ۹۸ حدود ۱۵۹ درصد افزایش نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: در بخش پروانه های بهره برداری حوزه صنعت که در واقع می توان همان سرمایه گذاری های تحقق یافته دانست طی سال ۹۹ تعداد ۲۱۲  فقره پروانه بهره برداری برای واحدهای تولیدی استان صادر شد.

رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان با اشاره به رشد ۲۸ درصدی اشتغال در بخش صنعت اظهار داشت: سال ۹۹ با صدور پروانه های بهره برداری جدید در بخش صنعت استان ، زمینه اشتغال سه هزار و ۶۱۸ نفر در صنایع استان فراهم شد.

وی اضافه کرد : سال ۹۹ برای واحدهایی که جواز تأسیس صنعتی اخذ کردند، سرمایه‌گذاری بالغ‌ بر ۲۸۷ هزار میلیارد ریال با اشتغال حدود ۴۸ هزار نفر پیش‌بینی شد.

رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان با بیان اینکه سال گذشته ۲ هزار و ۳۳۰ مجوز صنعتی در استان صادر شد گفت: ۲۱۲ واحد صنعتی در استان پروانه بهره‌برداری و ۲ هزار و  ۱۱۸ واحد نیز جواز تأسیس دریافت کردند.

طبق آمارها، ۷۶ هزار میلیارد ریال در قالب ایجاد یکهزار و ۸۰۰ پروانه بهره برداری در استان سمنان سرمایه‌گذاری انجام شده که این حجم سرمایه‌گذاری برای حدود ۶۸ هزار نفر اشتغال به همراه داشت و این استان را به قطب صنعت و معدن کشور تبدیل کرده است.

۹۰ درصد از صنایع استان سمنان مربوط به صنایع کوچک، ۶ درصد مربوط به صنایع متوسط و بقیه مربوط به صنایع بزرگ است.

 

منبع: خبرگزاری ایرنا

آخرین اخبار
پایگاه خبری شهروندالبرز
پایگاه خبری نوژان نیوز
مؤلف نیوز
پایگاه خبری ویدانیوز