کدخبر: 201 پنجشنبه، 09 اردیبهشت 1400 - 15:41 201 پرینت خبر
خسرو ساکی، رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش:

حفظ سلامت دانش آموزان اولویت اصلی وزارت آموزش و پرورش است

image

رییس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: حفظ سلامت دانش آموزان در برگزاری امتحانات نیمه دوم سال تحصیلی ۱۴۰۰- ۱۳۹۹ اولویت اصلی وزارت آموزش و پرورش است.

به گزارش روشنای راه، خسرو ساکی در کرج با اشاره به اینکه امتحانات حضوری دانش آموزان مطابق ضوابط و پروتکل های بهداشتی ستاد ملی مقابله با کرونا، برگزارخواهد شد، اظهارداشت: بر اساس مصوبه ۹۷۷ سیزدهم مردادماه شورای عالی آموزش و پرورش در مورد نحوه خدمات آموزشی و تربیتی مدارس در دوره بیماری های همه گیر، امتحانات پایه های نهم و دوازدهم به جهت تأثیر نتایج آنها در سرنوشت تحصیلی دانش آموزان به صورت حضوری برگزار می شوند.

وی خاطرنشان کرد: به منظور حفظ سلامت دانش آموزان و عوامل اجرایی به گونه ای برنامه ریزی شده است که دانش آموزان در گروه های مجزا در جلسات امتحان حاضر می شوند.

وی با اشاره به اینکه تعداد حوزه های برگزاری امتحانات نسبت به شرایط عادی، افزایش بسیاری دارد، اضافه کرد: درحوزه های امتحان دانش آموزان با فاصله دو متر از یکدیگر در فضایی مناسب که از تهویه کافی برخوردار است روی صندلی قرار می گیرند.

وی بیان داشت: مراقبین بهداشت و سلامت، دانش آموزان و عوامل اجرایی را هنگام ورود تب سنجی و غربالگری می کنند و بر استفاده از ماسک و رعایت موارد بهداشتی در تمام مدت نظارت دارند و گروه بندی و ساماندهی دانش آموزان در حوزه های اجرا  به نحوی است که هنگام ورود و خروج ازدحام ایجاد نشود.

ساکی با بیان اینکه نظافت و گندزدایی اماکنی که مورد استفاده قرارخواهند گرفت، انجام شده و پس از هر امتحان نیز انجام می شود، عنوان کرد: مواد شوینده و ضد عفونی کننده در اختیار دانش آموزان قرار می گیرد و برای اطمینان، تعداد کافی ماسک نیز پیش بینی شده است.

وی عنوان کرد: همچنین سایر اقدامات بهداشتی بر اساس پروتکل های جدید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعمال خواهد شد و ناظرین بهداشت و سلامت اعزامی از سوی آموزش و پرورش و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، بر اجرای کامل این پروتکل ها در تمامی حوزه های برگزاری امتحانات نظارت خواهند کرد.

رییس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: طراحی سؤالات امتحانات نهایی پایه دوازدهم توسط مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی انجام می شود.

وی افزود: دانش آموزان پایه دوازدهم در حوزه های برگزاری برای امتحان حضور می یابند. سؤالات هماهنگ پایه نهم برای هر استان و یامنطقه بصورت مجزا طراحی می شود و دانش آموزان پایه نهم در مدرسه خود امتحان می دهند.
ساکی تاکید کرد: از آنجا که شرایط آموزش در طول سال تحصیلی درمناطق مختلف یکسان نبوده و در مجموع شیوع بیماری فرایند آموزش را تحت تأثیر قرار داده، طراحی سؤالات نیز بر مبنای آموزش در شرایط قرمز شیوع بیماری کرونا انجام شده است و دانش آموزان می توانند برای اطلاع از بارم بندی و حذفیات دروس مختلف، به پایگاه اطلاع رسانی مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی به نشانی www.aee.medu.ir  مراجعه کنند.

 

منبع: خبرگزاری ایرنا

آخرین اخبار
پایگاه خبری شهروندالبرز
پایگاه خبری نوژان نیوز
مؤلف نیوز
پایگاه خبری ویدانیوز