کدخبر: 1850 شنبه، 21 اسفند 1400 - 13:27 1850 پرینت خبر
امین حسین رحیمی، وزیر دادگستری:

افزایش اعتماد با راه‌اندازی سامانه رسیدگی به شکایات کسب و کارهای اینترنتی

image

وزیر دادگستری گفت: سامانه رسیدگی به شکایات از کسب و کارهای اینترنتی اعتماد به این نوع کسب و کارها را افزایش می‌دهد.

به گزارش روشنای راه،  امین حسین رحیمی در مراسم رونمایی از سامانه هوشمند رسیدگی به شکایات از کسب و کارهای اینترنتی و داوری جمعی بر خط، افزود: یکی از مشکلاتی که مردم در خریدهای اینترنتی با آن مواجه هستند، اختلافی است که ممکن است میان خریدار و فروشنده به وجود آید.

وی ادامه داد: ممکن است کالای خریداری شده با کالای ارسالی برای خریدار مطابقت نداشته باشد یا مشتری مدعی تقلب و گرانفروشی باشد.

رحیمی اضافه کرد: رویه معمول، شکایت در تعزیرات و مراجع قضایی است اما این روش‌ها هزینه و زمان زیادی دارد و با راه اندازی سامانه رسیدگی به شکایات از کسب و کارهای اینترنتی، زمان و هزینه طرح شکایات کاسته می شود و از سوی دیگر اعتماد سازی به کسب و کارهای اینترنتی افزایش می یابد.

وزیر دادگستری گفت: رسیدگی به شکایات از کسب و کارهای اینترنتی از طریق داوری حل و فصل می‌شود و معمولا با رضایتمندی بیشتری همراه است همچنین همه فرایندهای این شکایت‌ها از طریق فضای مجازی انجام می‌شود.  

وی درباره ضمانت اجرای آرای صادره افزود: خریدار (شاکی) می‌تواند از طریق مراجع قضایی اجرای رأی را پیگیری کند همچنین ضمانت اجرای بالاتر این است که مجوز فروش مجازی کسب و کار طرف شکایت توسط وزارت صمت باطل شود.

 

منبع: خبرگزاری ایرنا

آخرین اخبار
پایگاه خبری شهروندالبرز
پایگاه خبری نوژان نیوز
مؤلف نیوز
پایگاه خبری ویدانیوز