کدخبر: 1841 پنجشنبه، 19 اسفند 1400 - 15:51 1841 پرینت خبر
میرهاشم موسوی، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی:

نتیجه اقدامات تحولی سازمان تأمین‌اجتماعی باید در زمان دریافت خدمات مشاهده شود

image

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی کشور گفت:بیش از ۵۰ درصد جمعیت کشور از خدمات سازمان تأمین‌اجتماعی استفاده می‌کنند و باید نتیجه اقدامات تحولی در نقطه تماس با اقشار مختلف جامعه و در زمان دریافت خدمات توسط مردم مشاهده شده و رضایتمندی مردم از خدمات تأمین‌اجتماعی افزایش یابد.

به گزارش روشنای راه، میرهاشم موسوی در جلسه بررسی برنامه‌های تحولی معاونت بیمه‌ای در سال ۱۴۰۱ اظهار داشت: "در معاونت بیمه‌ای جهت و هدف خوبی برای طراحی و پیشبرد برنامه‌های تحولی انتخاب شده و امیدواریم در سال آتی برنامه‌های تحولی با قوت بیشتر پیگیری شود. در یک نگاه تحول‌خواه لازم است ضمن داشتن دیدگاه سیستمی و انتقادی و ریسک‌پذیر، تمامی فرصت‌ها احصاء و با برنامه‌ریزی از تمامی ظرفیت‌ها استفاده شود. یکی از این ظرفیت‌هایی که باید مورد توجه حوزه بیمه‌ای باشد، نظام چند لایه تأمین‌اجتماعی است که باید برای آن برنامه مشخص و جامعی تدوین و به حاکمیت ارائه شود. برنامه‌هایی نظیر پوشش‌همگانی بیمه پایه و بیمه‌های مکمل نیز باید مورد توجه قرار گیرد و در دستور کار مدیران و کارشناسان این حوزه قرار گیرد. "

وی همچنین به اهمیت سرمایه انسانی برای تحقق برنامه‌های تحولی اشاره کرد و گفت: "در حال حاضر سرمایه انسانی بالاترین و با ارزش‌ترین دارایی‌ هر سازمانی محسوب می‌شود که باید برای آن هدف‌گذاری دقیق کمی و کیفی داشته باشیم. بیش از ۵۰ درصد جمعیت کشور از خدمات سازمان تأمین‌اجتماعی استفاده می‌کنند و دغدغه اصلی ما در پاسخگویی به مطالبات مردم و ایفای تعهدات در قبال جامعه تحت‌پوشش در شرایط سخت جنگ اقتصادی است که باید نتیجه اقدامات تحولی در نقطه تماس با اقشار مختلف جامعه و در زمان دریافت خدمات توسط مردم مشاهده شود و رضایتمندی مردم از خدمات تأمین‌اجتماعی افزایش یابد. "

موسوی ادامه داد: "با توجه به سرعت بالای تحولات فرهنگی و تکنولوژی باید افق‌های فرهنگی را مورد توجه قرار داده و شرایط سازمان را از منظر مخاطبین بررسی کرده و چالش‌ها و راهکارهای برون رفت از این چالش‌ها را شناسایی کنیم. سازمان تأمین‌اجتماعی به جای اینکه فرایندمحور باشد باید خروجی محور عمل کند و اقدامات ما در نگاه راهبردی در حوزه عمل باید مشهود و عینی باشد و بسیاری از موارد که قابلیت تفویض به استانها دارد تفویض شوند و در کنار آن نظام ارزیابی مناسبی بایستی برای استان‌ها طراحی شود و ارتباط موثر، هدفمند و سازمانی با استان‌ها از جمله مسائل بسیار مهمی است که ضروری است به آن توجه بیشتری شود. "

در این جلسه مهرداد قریب، معاون بیمه‌ای سازمان تأمین‌اجتماعی نیز به بیان گزارشی از وضعیت جاری و برنامه‌های تحولی این معاونت پرداخت و گفت: "برخی از طرح‌ها و اقدامات ارزشمندی همچون طرح بیمه فراگیر خانواده ایرانی، تکمیل و توسعه سرویس‌های غیرحضوری، رفع همپوشانی‌های بیمه‌ای و درمانی، تسریع و تسهیل در ابلاغ مفاصا حساب به واگذارنده و پیمانکار، پیاده‌سازی پرونده الکترونیک، استقرار سامانه هوشمند متمرکز سوابق و نامنویسی متمرکز مخاطبین، تهیه و ارائه بسته اصلاحات پارامتریک از مواردی است که هر یک از آنها با تلاش‌های مجدانه همکاران به ثمر رسیده است. "

وی افزود: "بخشی از اقدامات تحولی سازمان در قالب تجربه موفق سازمان‌های عضو اتحادیه بین‌المللی تأمین‌اجتماعی(ISSA) معرفی شده و در این حوزه موفق به دریافت ۲۱ لوح تقدیر و گواهینامه از این نهاد بین‌المللی شده‌ایم. اهم برنامه‌های تحولی معاونت بیمه‌ای در سال ۱۴۰۱ مواردی همچون هوشمندسازی دریافت لیست و حق بیمه، شناسایی کارگاه‌های جدید، بازرسی دفاتر قانونی و احاله به استان‌ها، افزایش ضرایب دستمزد مقطوع فعالیت‌ها، طراحی و ایجاد و راه‌اندازی پایگاه لیست مشترک بیمه و امور مالیاتی خواهد بود. "

در ادامه جلسه هر یک از مدیران کل حوزه معاونت بیمه‌ای به مسائل و مشکلات حوزه کاری خود پرداختند و گزارشی از اهم اقدامات و برنامه‌های سال آینده ارائه کردند.

 

منبع: خبرگزاری ایرنا

آخرین اخبار
پایگاه خبری شهروندالبرز
پایگاه خبری نوژان نیوز
مؤلف نیوز
پایگاه خبری ویدانیوز